کشف بیش از ۴۰ تن مرغ منجمد از یک واحد بسته بندی مرغ در مشهد

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:بیش از ۴۰ تن گوشت مرغ قطعه بندی منجمد از یک واحد بسته بندی مرغ در مشهد کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی بیاتی کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حسب گزارش مردمی رسیده به سامانه ستاد خبری «۱۲۴» مبنی بر قطعه کاری بیشتر از ۱۰ درصد مرغ در یکی از واحد‌های بسته بندی مرغ، با دستور قضایی جانشین محترم دادسرای عمومی وانقلاب منطقه ۹ مشهد در اقدامی مشترک با نمایندگان شبکه دامپزشکی، اداره اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف و بازرسان سازمان صمت به محل واحد قطعه بندی در مشهد مراجعه شد.


او افزود: با عنایت به اینکه طبق مصوبات قرارگاه ساماندهی بازار مرغ، صرفاً ۱۰ درصد از کشتار روزانه مرغ می‌تواند به صورت قطعه بندی شده برای  مصارف رستوران‌ها، هتل‌ها، آشپزخانه‌ها ... ارائه شود که پس بررسی موارد مشاهد شد بیش از ۳۵ نفر در حال قطعه بندی مرغ در سالن‌های مجتمع مزبور هستند  و میزان قطعه بندی بیشتر از حد مجاز است.


بیشتر بخوانید



کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به افزایش نسبی قیمت گوشت مرغ در روز‌های اخیر و همچنین پایان ماه مبارک رمضان افراد سود جو برای کسب درآمد‌های نامشروع به قطعه کاری مرغ ومنجمد کردن آن اقدام می‌کنند.


بیاتی بیان کرد: از واحد قطعه کاری مرغ مزبور در مجموع بیش از ۴۰ تن شامل گوشت مرغ کامل، قطعه کاری شده فله و آماده بسته بندی، از سالن‌های قطعه کاری، اتاق پیش سرد، تونل‌های انجماد و سردخانه کشف شد.


او تصریح کرد: دربررسی‌های بازرسین مشخص شد بر روی کارتن‌های گوشت‌های مرغ قطعه بندی در حال انجماد و همچنین منجمد شده تاریخ تولید دی ماه وبهمن ۱۳۹۹ درج شده بود که موارد مذکور در محل توقیف و توسط اماکن نیروی انتظامی و شبکه دامپزشکی پلمب  وپرونده جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شد.


کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تأکید کرد: هرگونه تخلفات اقتصادی صنفی و غیر صنفی را به سامانه ستاد خبری این سازمان با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع رسانی کرده تا در اسرع وقت پیگیری شود.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار