رضایی از ممنوعیت برگزاری حضوری امتحانات پایان سال تحصیلی در استان قم به جُز پایه‌ها و موارد استثنا شده مانند پایه‌های نهم و دوازدهم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،غلامرضا رضایی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با تقدیر از تلاش و کوشش معلمان و فرهنگیان و همچنین خانواده‌ها در پیشبرد آموزش غیرحضوری در سال تحصیلی جاری، به استقبال بسیار خوب معلمان و دانش آموزان استان از فضای شبکه اجتماعی دانش آموزی، «شاد» اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه استقبال بسیار خوب و حضور فعال این عزیزان در فضای شبکه اجتماعی دانش آموزی، «شاد» سبب شد تا استان قم به عنوان یکی از استان‌های برتر در این زمینه و در مقایسه با دیگر استان‌ها شناخته شود.

رضایی افزود: طبق آمار حداقل ۹۷ درصد معلمان و دانش آموزان استان در فضای «شاد» حضور دارند و البته طبق اعلام‌های رسمی، استان قم جزء اولین‌های کشور در این زمینه و همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان قم هم جزء ادارات کل برتر در این موضوع و در سطح کشور است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم همچنین درباره فراخوان برخی مدارس ابتدایی قم از دانش آموزان برای برگزاری حضوری امتحانات پایان سال تحصیلی تصریح کرد: به جز موارد اعلام شده، هیچ مدرسه‌ای حق برگزاری امتحانات را به صورت حضوری ندارد که البته در این زمینه، پایه‌های نهم و دوازدهم تحصیلی و همچنین مدارس بزرگسالان، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در دروس پودمانی استثناء هستند.

رضایی تصریح کرد: امتحانات دوره ابتدایی و همچنین پایه‌های هفتم و هشتم در دوره متوسطه اول و دهم و یازدهم در دوره متوسطه دوم باید به صورت غیرحضوری برگزار شود.

او اضافه کرد: به هر حال طبق نظر کارشناسان امر در اداره کل آموزش و پرورش استان، معضل کمبود فضا‌های آموزشی در برخی مناطق قم بویژه مناطق جدیدالأحداث جدّی است و تدبیر و همت مسئولان و مدیران عالی را می‌طلبد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در عین حال درباره برخی چالش‌های فراروی اداره کل آموزش و پرورش استان یادآورشد: با همه پیگیری‌های مکرّر انجام شده بویژه در شورای آموزش و پرورش استان، مشکل تخصیص زمین با کاربری آموزشی در مناطقی از قم مانند شهرک انسجام، بلوار الغدیر و برخی شهرک‌های قم همچنان وجود دارد که این امر در سال تحصیلی جاری به دلیل تداوم آموزش غیرحضوری بر اساس محدودیت‌های کرونایی چندان به چشم نیامد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلم برا دانش آموزای نسل کرونا میسوزه !
آخرین اخبار