مدافعان سلامت اهوازی به شاهنامه‌خوانی و شعرخوانی پرداختند

به مناسبت پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی مراسم شاهنامه‌خوانی با عنوان کاخ بلند ویژه مدافعان سلامت در اهواز برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد شهباز گهروئی رییس حوزه هنری خوزستان گفت: به مناسبت پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی مراسم شاهنامه‌خوانی و شعرخوانی با عنوان «کاخ بلند» ویژه مدافعان سلامت در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز با همکاری حوزه هنری خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

او با اشاره به این نکته که حکیم ابوالقاسم فردوسی با نگارش شاهنامه و این منظومه بلند در صدد بود تا زبان و ادبیات فارسی حفظ شود از این رو ما نیز باید درجهت  حفظ این میراث ارزشمند تلاش کنیم، گفت: فردوسی حکیمی عالیقدر بود که با وجود تسلط بر بسیاری از علوم زمان خود همچون نجوم، ریاضیات و ... در آن مقطع به این نتیجه رسیده بود که باید برای زبان فارسی که جزو هویت ملی ما است کاری انجام دهد و با نگارش شاهنامه فردوسی این اتفاق را رقم زد.

گهروئی با بیان اینکه ما نیز در هر جایگاه، مسئولیت و تخصصی نسبت به حفظ و پاسداشت زبان خود که بخشی از هویت ملی ماست، وظیفه داریم و نباید فکر کنیم که این مسئولیت تنها بر عهده متخصصان حوزه ادبیات است، اظهار داشت: امروزه شاهد هجمه در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اینترنتی برای کمرنگ کردن زبان زیبا و ملی ما یعنی زبان فارسی هستیم از این رو هر کس باید در حد توان خود تلاش کند تا این زبان حفظ شود.

مراسم شاهنامه‌خوانی و شعرخوانی با عنوان «کاخ بلند»  با حضور مسئولین و کادر درمان بیمارستان امام خمینی (ره) و دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، در این مراسم حیدر علی حزباوی، مرتضی بادپروا و علی زارعی رضایی با موضوع کادر درمان شعرخوانی کردند و معصومه لشنی به شاهنامه‌خوانی پرداخت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار