رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: تا یارانه‌های دولتی وجود داشته باشد صنعت دام و طیور نمی‌تواند رونق بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، وکیلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد وجود یارانه‌های دولتی در تأمین نهاده‌ها و خوراک دامی به علت ایجاد رانت خواری و فساد را به عنوان یکی از مشکلات و موانع صنعت دام و طیور دانست و گفت: تا یارانه‌های دولتی وجود داشته باشد این صنعت نمی‌تواند رونق بگیرد.

وکیلی با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری و همچنین چالش‌ها و موانع بخش کشاورزی استان، افزود: در بخش دام و طیور در استان یزد رونق بسیار خوبی ایجاد شده، ولی متأسفانه کمبود و گرانی نهاده‌ها و خوراک‌های دامی این صنعت را با مشکل مواجه نموده است.

او با بیان اینکه خوراک دام تقریبا ۹۰ درصد با آب مجازی یعنی به صورت واردات تأمین می‌شود ادامه داد: این رویه به دلیل کمبود آب استان می‌تواند یک فرصت و به دلیل وابستگی می‌تواند یک تهدید باشد که می‌توان با اختصاص بخشی از گلخانه‌های استان بخصوص گلخانه‌هایی که در مناطق با کیفیت آب پایین هستند به تولید علوفه، این مشکل را تا حدی برطرف کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی استان را عدم تأمین آب مجتمع‌های دامی و گلخانه‌ای دانست و خواستار هم فکری و مساعدت در راستای رفع این مشکل شد.

ابوالفضل وکیلی با برشمردن ظرفیت‌های استان یزد در تولید ماهی تیلاپیا و کار‌های خوبی که در این خصوص صورت گرفته به نامه محیط زیست مبنی بر تعطیلی موقت پرورش این ماهی در استان به دلیل مسائل زیست محیطی اشاره کرد و خواستار رفع این مشکل شد.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت صنایع کنجدی استان و سرمایه گذاری‌های خوبی که در این خصوص صورت گرفته بخشی از اقدامات این سازمان از جمله اختصاص بخشی از مناطق هرات و مروست به کشت محصول کنجد را یادآور شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.