زنگنه گفت: پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده مصوبه دولت در خصوص واردات کالاهای اساسی و میوه‌های گرمسیری از مرزهای سیستان و بلوچستان توسط پیله‌وران و شرکت‌های تعاونی مرزنشینان اجرایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان وبلوچستان در نشست کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این مصوبه به منظور توسعه مبادلات مرزی و با هدف تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار کشور و استان ابلاغ شده است اظهارداشت: تاخیر در انجام کار و عدم تاثیرگذاری این مصوبه در تنظیم بازار استان و کشور به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست.

او  افزود: کالاهای مورد نظر با کنترل سازمان صمت و نظارت متولیان بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان وارد می‌شود که با این روند بدون تشریفات ثبت آماری و با رفع تعهدات ارزی برای حدود سه هزار نفر از پیله‌وران اشتغالزایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استفاده از فرصت ویژه مصوبه دولت برای واردات بوسیله پیله‌وران و تعاونی‌های مرزنشین استان می‌تواند سبب توسعه اقتصادی منطقه و تحول در معیشت مرزنشینان شود و این مهم همواره مورد تاکید مسوولان منطقه است.

او خاطرنشان کرد: براساس پیگیری‌های تیم اقتصادی سیستان و بلوچستان هیات دولت واردات کالاهای اساسی و میوه‌های گرمسیری از جمله انبه، آناناس، نارنگی، چای، برنج دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی بوسیله تعاونی‌های مرزنشینان و پیله‌وران را تصویب کرده است.

زنگنه به ضرورت ایجاد پایانه صادراتی عام در مرزهای رسمی پیشین و ریمدان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه امکان تجارت و ترانزیت به طور رسمی در این ۲ مرز محقق شده بنابراین وجود پایانه صادراتی بسیار ضروری است.

در پایان این نشست مقرر شد پس از انجام۲ نوبت فراخوان عمومی و بررسی‌های لازم متقاضیان سرمایه‌گذاری در این امر اهلیت سنجی و سرمایه‌گذاران منتخب جهت اخذ موافقت اصولی و انجام مراحل قانونی به سازمان توسعه تجارت معرفی شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.