عرب اول گفت: با توجه به ضرورت ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی این امر باید بر اساس سند آمایش سرزمین سیستان و بلوچستان شکل گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد عرب‌اول  رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در نشست بررسی ظرفیت‌های بودجه ۱۴۰۰ اظهارداشت: با راهبری شورای‌ برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان در قانون بودجه ۱۴۰۰ افزون بر ۱۲ تبصره به سازمان بسیج سازندگی اختصاص پیدا کرده است.

او  افزود: با توجه به پراکندگی سیستان و بلوچستان و پروژه‌های در حال ساخت در آن سند آمایش سرزمین می‌تواند بسیار راه‌گشا و تسهیل‌کننده باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با نگاه به سند آمایش سرزمین باید فعالیت‌های هم‌افزا بین دستگاه‌های اجرایی شکل گیرد و این نگاه به طرح آمایش سرزمین از موازی‌کاری جلوگیری و سبب توسعه استان می شود.

او خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ اجازه داده می‌شود با رعایت قوانین و مقررات و موازین شرعی دولت از طریق اسناد تسویه خزانه، بدهی‌های قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی، تعاونی و خصوصی، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و بسیج سازندگی را که در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۱۳۹۹ ایجاد شده با مطالبات قطعی معوق دولت از اشخاص مزبور تا مبلغ یکصد و ۵۰ هزار میلیارد ریال به صورت جمعی - خرجی تسویه کند.

عرب‌اول بیان کرد: به بانک‌های تجاری و تخصصی اجازه داده می‌شود امسال از محل منابع در اختیار نسبت به مشارکت و یا اعطای تسهیلات ارزی - ریالی با رعایت مقررات شورای پول و اعتبار به سرمایه گذاران بخشهای خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و بسیج سازندگی برای طرح های صنایع تکمیلی و تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی و صنایع پتروشیمی، تسهیلات طرح‌های صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی، با اولویت بهسازی و نوسازی واحدهای فعلی، طرح‌های آب و فاضلاب کل کشور و بویژه استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان، احداث واحدهای جدید در نواحی روستایی و عشایری و در کنار قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و مناطقی که قابلیت کشت پاییزه دارند اعطاشود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار