موهبتی گفت: در سند آمایش سرزمین سیستان و بلوچستان به توسعه روستاها اهمیت زیادی داده شده چرا که بیشتر حاشیه نشینی‌ها ناشی از مهاجرت از روستاها به شهرهاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  احمدعلی موهبتی استاندارسیستان و بلوچستان  در نشست بررسی ظرفیت‌های بودجه ۱۴۰۰ اظهارداشت: بر اساس سند آمایش سرزمین دقت فراوانی شد تا به روستاها توجه شود بویژه در زمینه مقاوم سازی اقدامات زیادی انجام شده به طوریکه در سیل سال ۹۷ علاوه بر منازل تخریبی سایر منازل نیز مقاوم‌سازی شد.

او افزود: الحمدالله وضعیت اشتغال در سیستان و بلوچستان مطلوب است به طوریکه پاییز ۹۷ نرخ بیکاری ۱۶.۵ درصد بود و در سال ۹۹ به ۰.۲دهم درصد کاهش پیدا کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به شرایط انتخابات و سیاه‌نمایی‌های انتخاباتی باید با هوشمندی زیاد بخشی از توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

او  خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش نیز اقدامات فراوانی انجام گرفته همچنین برنامه‌ریزی شده تا ۶۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان ساخته شود که بخشی از آن انجام شده که ۲۰۰ مدرسه به صورت ملی،۲۰۰ مدرسه از سوی خیرین و ۲۰۰ مدرسه با اعتبارات استانی خواهدبود.

موهبتی تصریح کرد: هم‌اینک ۲۰۰ خانه بهداشت در ایرانشهر با تفاهم با خیرین در حال ساخت است.‌

او  با بیان اینکه از اقداماتی که در حوزه سازندگی انجام می‌شود بسیار استقبال می‌کنیم ادامه داد: با ورود خیرین یک مطالبه‌گری در سیستان و بلوچستان شکل می‌گیرد حتی حضورشان در بین مردم کمک می‌کند تا نگاه‌های مردم نسبت به کشور متفاوت شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر در تصمیم گیری سطوح پایین مشارکت نکند حتماً با شکست مواجه خواهد شد به همین جهت ما اختیارات را از استان به شهرستان‌ها بردیم اما باید مراقبت کنیم تا توزیع آن در سطح استان خوب باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار