رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بافق گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با مدیران معدن تاجکوئیه طرح طبقه بندی مشاغل در این مجتمع اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نوری رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بافق در حاشیه بازدید معدن تاجکوئیه بافق، گفت: با توجه به فعالیت معدن تاجکوئیه سبزدشت و فعالیت بیش از ۳۳۰ کارگر در این مجموعه، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این معدن ضروری است.

او افزود: با توجه به گلایه‌های کارگران این مجموعه از پائین بودن حقوق و مزایا نسبت به کار و فعالیت، با اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل دغدغه کارگران در این زمینه رفع می‌شود.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بافق ادامه داد: برای رسیدگی بیشتر به مشکلات کارگری این مجموعه و با توافق مدیران و همکاری آنان، شورای کارگری در معدن تاجکوئیه به زودی فعالیت می‌کند.

نوری افزود: احراز هویت کارگران و ثبت اطلاعات تمامی نیرو‌ها در سامانه وزارت تعاون، بومی گزینی در زمینه اشتغال و اولویت قراردادن متقاضیان جویای شغل در دهستان سبزدشت، جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی منطقه در پست‌های تخصصی و کلیدی، مد نظر قراردادن امور رفاهی و معیشتی کارگران و پرسنل در طول سال از دیگر موضوعات دیگری است که پیگیر می‌شود.

خدابخشی بخشدار مرکزی بافق نیز در این بازدید گفت: تلاش داریم با استفاده از تخصص و تجربه نیروی بومی منطقه سبزدشت در کنار بخش کشاورزی و دامپروری، زمینه توسعه صنعت را نیز در این منطقه فراهم کنیم.

بخشدارمرکزی بافق افزود: معدن سرب و روی تاجکوه از پنج سال پیش آماده سازی و تجهیز شده است و با احداث کارخانه فراوری در جوار آن، حدود ۳۰۰ نفر فعالیت دارند.

خدابخشی گفت: این معدن متروکه‌ای بیش نبوده است و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت مسئولان این معدن با تجهیز کار حدود ۱۰ هزار تن سرب و روی در ماه تولید می‌کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.