مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، از فعال شدن سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزان براساس کدملی و کد پستی در استان از روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزان براساس کدملی و کد پستی در استان فعال شد.

او افزود: با رونمایی از این سامانه به آدرس chbedu.ir اولیای دانش‌آموزان براساس کد پستی منزل مسکونی و کد ملی دانش‌آموز اقدام به ثبت‌نام می‌کنند.


بیشتر بخوانید


قائدامینی اضافه کرد: این سامانه با همکاری شرکت پست برای ارائه کد پستی و همچنین آموزش و پرورش استان به صورت بومی برای استان طراحی شده است.

او با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان از اصلی‌ترین مباحث آموزش و پرورش است ادامه داد: با فعال شدن این سامانه حضور اولیاء دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در مدرس ساماندهی می‌شود و همچنین دانش‌آموزان براساس کدپستی در نزدیکترین محل زندگی ثبت‌نام می‌شوند.

قائدامینی گفت: در سال‌های گذشته اولیاء دانش‌آموزان برای انتخاب مدرسه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان با مشکلات زیادی مواجه بودند و بسیاری از مدارس با جمعیت بالای دانش‌آموزی و تعدادی از مدارس جمعیت دانش‌آموزی کمتر برخوردار بودند.

او افزود: در سال تحصیلی جاری استان در زمینه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان جایگاه بالای در کشور را کسب کرده است و هم‌اکنون پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان ۹۹.۱۲ درصد است.

قائدامینی اضافه کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع میان پایه توسط مدیران مدارس انجام می‌شود و نیاز به حضور دانش‌آموزان و اولیاء در مدارس نیست.

او ادامه داد: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از اول خردادماه، پایه هفتم اول تیرماه و پایه دهم به دلیل انتخاب رشته از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مردادماه ثبت‌نام دانش‌آموزان به پایان برسد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار