درخواست آمریکا از شهروندانش برای ترک افغانستان

سفارت آمریکا در افغانستان از شهروندانش خواست تا خود را برای خروج از این کشور آماده کنند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه السومریه، سفارت آمریکا در افغانستان از شهروندان خود خواست تا مراقب باشند و خود را برای خروج از کشور در نزدیک‌ترین زمان ممکن آماده کنند. این اقدام در سایه افزایش خشونت‌ها و درگیری میان نیرو‌های دولتی و طالبان به وقوع پیوسته است.

سفارت آمریکا در افغانستان در پایگاه اینترنتی خود هشداری امنیتی به این شرح صادر کرد: خشونت‌ها در افغانستان از لحاظ تاریخی پس از تعطیلی‌های های عید افزایش می‌یابد. بنابر این، به همه شهروندان آمریکا توصیه می‌شود تا در اماکن عمومی از جمله جشن‌های عمومی، بازارها، مساجد و بانک‌های احتیاط کنند. دولت آمریکا هنوز هم در مورد ربایش و هدف قرار گرفتن اتباع خارجی در اماکنی همچون هتل ها، اماکن مسکونی، ایست بازرسی ها، تأسیسات دولتی و میادین هوایی از سوی شورشیان، نگران است.

در ادامه این بیانیه آمده است: سفارت آمریکا در کابل به شهروندانش یادآوری می‌کند که وزارت امور خارجه به تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۲۱، دستور خروج کارمندان دولتی آمریکا را که می‌توانند وظایف خود را بنابرافزایش خشونت‌ها و گزارش‌های تهدید آمیز از مناطق دیگربه پیش ببرند صادر کرد.

در این بیانیه همچنین از شهروندان آمریکایی خواسته شده تا جهت خروج از افغانستان از پرواز‌های تجاری استفاده کنند و مراقب اماکنی که خارجی‌ها در آن تردد دارند، باشند.

گفتنی است آمریکا به دنبال آن است تا تمامی نیرو‌های خود را از افغانستان تا تاریخ ۱۱ سپتامبر، بیستمین سالگرد حملاتی که در تاریخ ۲۰۰۱ به وقوع پیوست، خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار