به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،
لیلا حاتمی با حضور در یک تیزر تبلیغاتی حاشیهساز شده است. به خصوص به دلیل این واقعیت که لیلا حاتمی به گزیدهکاری در انتخاب فیلمهایش معروف است. حالا با چنین پیشینه و شهرتی، حضور او در تیزری که از کمترین ارزشهای ساختاری و هنری نیز بیبهره است، واکنشهای گستردهای در شبکههای اجتماعی به وجود آورده و کاربران به ویژه درباره لحظهای که لیلا با یخچال حرف میزند، شوخیها و کنایههای پرتعدادی منتشر کردهاند!
اولین و آخرین؟!
لیلا حاتمی تنها بازیگری نیست که در تیزرهای تبلیغاتی حضور یافته. پیش از او شاهد حضور بازیگرانی، چون هدیه تهرانی، نوید محمدزاده، مهران مدیری، بهرام رادان، امین حیایی، نیکی کریمی و بسیار بسیار دیگر از هنرمندان در فیلمهای تبلیغاتی بودهایم. اما واکنشهایی که در دو روز اخیر نسبت به حضور لیلا حاتمی در تیزر یکی از برندهای یخچال ایجاد شده، قابل قیاس با موارد قبلی نیست و لیلا به نحوی شگفتانگیز سیبل انتقادات، اعتراضات و البته طعنهها و نیش و کنایههای کاربران فضای مجازی و حتی هواداران و دوستدارانش شده است.
ظاهرا پیشینه و اعتبار لیلا حاتمی و شهرتی که به عنوان یک بازیگر گزیدهکار دارد، باعث شده به خاطر حضور در اولین تیزر تبلیغاتی کارنامهاش به شدت مورد تنبیه سینمادوستانی قرار بگیرد که حضور در اثری با چنین کیفیتی را از او انتظار ندارند، حتی اگر تنها و تنها در یک تیزر یک دقیقهای تبلیغاتی باشد!
شاید از اینرو باشد که بسیاری معتقدند این تیزر اولین و البته آخرین حضور تبلیغاتی لیلا حاتمی خواهد بود. با اینکه بسیاری نیز عقیده دارند که لیلا حاتمی شاید به خاطر شخصیت لجوج و سرسختش، فقط به خاطر لجبازی هم شده باشد، این مسیر را ادامه خواهد داد.انتشار گسترده شایعاتی که حکایت از این دارند که سازنده این تیزر پرحاشیه حمید نعمتالله است (که لیلا حاتمی در چهار فیلم از هفت فیلمش بازی کرده)، احتمال ادامهدار بودن حضور لیلا حاتمی را بیشتر هم میکند!
لیلا و آل پاچینو
کاربران فضای مجازی و رسانههای اجتماعی واکنشهای گسترده و البته گوناگونی در قبال حضور لیلا حاتمی در یک تیزر تبلیغاتی و حرفزدنش با یخچال نشان دادهاند.
عدهای این موضوع را نمونه و نمودی دیدهاند از اوضاع نابسامان دیگر حوزهها، از جمله سینمای ایران و به این بهانه از روابط و مناسبات حاکم بر سینمای ایران انتقاد کردهاند. مثل کاربری که گفته: «دیگه تو سینما یک هنرمند با اعتبار هم باقی نمونده که حرفهای و متعهد عمل کنه. همه چیز شده پول و شماره کارت و حساب بانکی! واقعا منزجرکننده است. باز الان یک عده میگن خب هالیوودیها هم تیزر تبلیغی بازی میکنند و تبلیغ که اشکالی نداره!
در جواب بگم که اولا اونجا فرم و شکل تبلیغات فرق داره و یک صنعت پیشرفته و پولساز و البته حرفهای است. در ضمن اونجا اقتصاد آزاد به معنی واقعی کلمه وجود داره. یعنی اون تبلیغی که ساخته میشه، واقعا مورد نیاز سازنده است. البته من در هالیوود هم بازیگرهای مهم و درجه یک رو هم ندیدم که تبلیغ بازی کنن! آلپاچینو و برد پیت تو چه تیزرهایی بازی کردن؟! لیلا حاتمی هم بازیگر درجه یک این کشوره و کلی جایزه پارو کرده ظاهرا! پس شأن و منزلت هنری کجا رفت؟»یا کاربری که گفته: «از این تبلیغ سرهمبندی شده مشخصه که کل بودجه تیزر صرف دستمزد خانوم حاتمی شده.»و این یکی: «کل بودجه رفت واسه آوردن لیلا حاتمی دیگه پول نویسنده نداشتن.»
منبع: شهروند
انتهای پیام/