طلب ۱۷ میلیارد تومانی مخابرات لرستان از مشترکان

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: مشترکان این مرکز ۱۷ میلیارد تومان بدهی معوق دارند که باید به منظور ارائه خدمات بهتر، این مطالبات را پرداخت کنند.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،نبی‌الله شمسی فر،مدیر مخابرات منطقه لرستان  اظهار کرد: ۶۲۰ هزار خط تلفن ثابت در استان وجود دارد که ۳۶۰ هزار خط آن فعال است و همچنین ضریب نفوذ خط تلفن ثابت در لرستان ۲۷.۷ و در کشور ۳۷ درصد می‌باشد.

او با بیان اینکه ۱۱۲ هزار پورت منصوبه اینترنت پرسرعت در لرستان وجود دارد افزود: علاوه بر شهر‌ها و شهرستان‌های لرستان، در ۱۸۲ روستا ارائه خدمت می‌شود همچنین ۶۰۰ روستا به صورت اقماری در حال استفاده از خدمات مخابراتی هستند.

او  بیان کرد: نسل جدید سرویس باند پهن اینترنت نیز سال گذشته در شهرستان‌های بروجرد و بخش‌هایی از پلدختر فعال شد، پس از آن نیز واگذاری با حجم کم در بخش‌هایی از لرستان صورت گرفت و امثال توسعه می‌یابد.

شمسی فر گفت: ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار سیم کارت تلفن همراه در لرستان وجود دارد که یک میلیون و ۳۰۰ هزار سیم کارت فعال و ضریب نفوذ استفاده از سیم‌کارت در استان ۱۲۰ درصد است.

او  اضافه کرد: نسل‌های دوم تا چهارم اپراتور همراه اول در بیش از ۹۸ درصد استان پوشش دارد و مقدمات ورود پوشش شبکه‌ای نسل پنج نیز به لرستان فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان افزود: شبکه فیبر نوری در استان دارای مشکلاتی است و در شهرستان کوهدشت، دوره چگنی، رومشکان و پلدختر فاقد این شبکه هستیم که رفع مشکلات در توان مخابرات استان نیست و ۹۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری نیاز است تا به درجه مطلوبی برسیم.

شمسی فر بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون سختی‌هایی را متحمل شدیم و میزان مصرف پهنای باند به شدت افزایش یافت، اما همکاران بی‌وقفه اقدامات خوبی را انجام دادند.

او گفت: در مدت یاد شده مصرف اینترنت در لرستان از هشت گیگ به ۲۰ گیگ افزایش یافت که این میزان مصرف نیاز به شبکه باند قوی تری دارد و در این راستا باید مشکلات شبکه فیبر نوری برطرف شود.

شمسی فر ادامه داد: ۱۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در محور نورآباد - هفت‌چشمه و ۱۱۵ کیلومتر شبکه دیگر در محور خرم آباد- دهلیج - پلدختر در دست احداث است.

او  با اشاره به عدم توازن درآمد و هزینه در حوزه ارتباطات گفت: درآمد مخابرات به ازای هر خط تلفن ثابت ماهیانه ۵۶ هزار ریال می‌باشد در حالیکه خالص هزینه‌ها به ازای هر خط ۷۵ هزار ریال و ناخالص هزینه‌ها به ازای هر خط ۱۵۰ هزار ریال است.

او افزود: ۱۷ سال گذشته در حوزه تلفن ثابت افزایش تعرفه صورت نگرفته و حتی در بخش‌های کاهش یافته است که این موضوع نیاز به بازنگری دارد و دولتمردان و نمایندگان مجلس باید به این حوزه توجه کنند.

شمسی فر گفت: یک دقیقه مکالمه با تلفن ثابت ۴۵ ریال و یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه ۶۵۰ ریال می‌باشد، اما فرهنگ استفاده از تلفن ثابت در لرستان کاهش یافته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۷:۰۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام دروغ است . وقتی پرداخت به تاخیر می افتد بلافاصله ارتباط قطع می گردد و تا بدهی تسویه نشود وصل نمی گردد . پس چطور چنین چیزی ممکن است ؟