معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: مردم این استان تاکنون ۹ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان را به پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره پرداخت کرده‌اند.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،مجید طائف،معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان اعلام کرد: بیش از یک هزار و ۹۸۷ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در سراسر استان فعال شد و مردم روزه‌دار لرستان تاکنون ۹ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان به این پایگاه‌ها پرداخت کردند.

او افزود: از این میزان ۹ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان زکات فطریه عام و باقی زکات فطره سهم سادات و کفارات عمد و غیر عمد بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد لرستان بیان کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده ناشی از ویروس کرونا، با برنامه‌ریزی صورت گرفته یک هزار و ۷۲۷ پایگاه شورای زکات روستایی استان و ۲۶۰ پایگاه ثابت و مرکز نیکوکاری زکات فطریه مردم را جمع‌آوری کرده‌اند.

طائف گفت: افرادی که تاکنون موفق به پرداخت زکات فطره خود نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، نرم افزار‌های "بله، بام، سکه"، کد دستوری #۵*۸۸۷۷*، سایت امداد www.emdad.ir و تلفن گویا ۰۹۶۸۸۷ نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد لرستان به نحوه هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده اشاره کرد و گفت: مبلغ جمع‌آوری‌شده با تصمیم هیئات امنای مساجد، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد بر اساس سرفصل‌های مربوطه بین نیازمندان توزیع شد.

سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد که پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از آن در کار‌های عمرانی روستا‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.