مدیر جهاد کشاورزی جویبار از لایروبی و ترمیم ۴۰ کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،غلامرضا سعیدی مدیر جهاد کشاورزی جویبار با بیان اینکه لایروبی و ترمیم رودخانه ها و زهکش‌ها از اواسط این ماه در این شهرستان آغاز شده است، گفت: ظرفیت عملیات اجرایی به طول ۷۰ کیلومتر است که تاکنون حدود ۴۰ کیلومتر درحال انجام بوده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر تابستان به پایان برسد.

او با تاکید بر لزوم ارتقاء راندمان آبیاری توسط کشاورزان، افزود: با توجه به سیل سال‌های گذشته و تخریب اکثر کانال‌های آبیاری و زهکش‌ها و برای جلوگیری از توزیع نامناسب آب، عملیات لایروبی و ترمیم انهار و زهکش‌ها در شهرستان جویبار آغاز شد.

سعیدی گفت: مشکلات دسترسی آب برای پایین‌دست، به هم خوردن ساختار انهار، تصرف حریم و کندی جریان آب در انهار از دیگر مشکلاتی بود که به لایروبی و ترمیم انهار و زهکش‌ها نیاز داشت.

او افزود: اعتبار این طرح ۹۰۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات سیل (ماده ۱۰ قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت) تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: هدف از اجرای این طرح، کسب حداکثر آمادگی در فصل آبیاری پیش رو و استحصال حجم بیشتر آب، جلوگیری از نشت و تبخیر آب، تسریع و تسهیل انتقال آب، بالا بردن راندمان آبیاری و جلوگیری از رشد علف هرز است که کاهش خسارت سیل به کشاورزان را به همراه دارد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار