رئیس جهاد کشاورزی زهک گفت: پس از چند سال کشت آزمایشی گلرنگ در این شهرستان توانستیم کشت گلرنگ را در این شهرستان به ۳۵ هکتار توسعه دهیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،امیری رئیس جهاد کشاورزی زهک گفت: کشت گلرنگ بهترین کشت در تناوب با کشت گندم و جو است چرا که ریشه‌هایی عمیق‌تر از گندم و جو دارد و مواد غذایی را از لایه‌های پایین‌تر خاک دریافت می‌کند و از طرفی با توجه به سایه‌ای که ایجاد می‌کند، امکان رشد برخی گیاهان هرز را می‌گیرد و زمین برای کشت گندم و جو در مرحله بعد آماده می‌شود.

او گفت: اجرای طرح آبرسانی با لوله به ۴۶ هزار هکتار زمین کشاورزی دشت سیستان و همکاری آستان قدس رضوی، امکان توسعه مزارع گلرنگ را امسال در زهک فراهم کرد که پیش بینی می‌شود ۷۰ تن روغن از این میزان محصول استحصال شود.

مدیر جهاد کشاورزی زهک با بیان این که در هر هکتار، ۳۰ تا ۴۰ کیلو گلچه‌های گلرنگ هم برداشت می‌شود، افزود: از گلچه‌ها می‌توان در صنایع غذایی و دارویی استفاده کرد.

امیری گفت: اگر بتوان در شمال سیستان و بلوچستان، حتی سه هزار هکتار از طرح ۴۶ هزار هکتاری را به کشت گلرنگ اختصاص داد، تحولی عظیم در کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار