وزیر امور خارجه چین در گفتگو با همتای پاکستانی خود، خروج عجولانه نظامیان آمریکایی از افغانستان را موجب ضربه زدن به روند صلح در این کشور دانست.

به گزارش گروه بن الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین طی تماس تلفنی با شاه محمود قریشی ، وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد خروج عجولانه نیرو‌های آمریکایی بر روند صلح درون افغانستان و ثبات منطقه تأثیر منفی گذاشته است.

در این تماس تلفنی، وانگ یی اعلام کرد: خروج عجولانه نیرو‌های آمریکا از افغانستان موجب ضربه جدی به روند صلح در  این کشور شده و بر ثبات منطقه تأثیر منفی گذاشته است.

 در بیانیه رسمی وزارت خارجه چین آمده است: پکن انتظار دارد در این شرایط سازمان ملل متحد نقش خود را به درستی ایفا کرده و سازمان همکاری شانگهای از نزدیک وضعیت را کنترل کند. کشور‌های همسایه افغانستان هم باید روابط را تقویت و به تلاش‌های مشترک بپردازند و اقداماتی هماهنگ در این راستا انجام دهند.

وزیر خارجه چین همچنین از تلاش‌ها و  نقش تأثیرگذار پاکستان در روند صلح افغانستان قدردانی کرد و خواستار تقویت همکاری‌های دو جانبه در این زمینه شد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، این مکالمه تلفنی اواخر شنبه پیش از هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان چین و پاکستان انجام شد.

پیشتر، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اشاره به خروج نظامیان این کشور از افغانستان از تداوم هدایت عملیات‌های ضد تروریستی آمریکا از راه دور در این کشور خبر داد و اعلام کرد که همزمان با فرایند خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، تلاش می‌کنند تا از نیرو‌های افغانستانی در میدان نیز حمایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار