مدیر گروه توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به لحاظ بهداشتی در دوران شیوع کرونا به عشایر توجه ویژه‌ای داریم.

رسول حمامی مدیر گروه توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: در سطح استان ۶ شهرستان عشایرپذیر داریم. این عشایر برای ییلاق در استان ما هستند و اواخر فروردین و ابتدای اردیبهشت عمدتاً از استان‌های فارس، خوزستان و بوشهر وارد استان ما می‌شوند که در شهرستان‌های سمیرم، فریدون‌شهر، چادگان، دهاقان، شهرضا مهمان می‌شوند. البته عشایر عرب جرقویه هم کوچ قشلاق آن‌ها در استان ما است. این عشایر تقریبا مهرماه وارد جرقویه اصفهان می‌شوند و ابتدای فروردین به خوزستان و مناطقی از دهاقان برمی‌گردند.


او افزود: فعالیتی که ما انجام می‌دهیم غربالگری کووید ۱۹ در بدو ورود است و بعد به صورت روتین آب آشامیدنی را در مراتعی که اسکان پیدا می‌کنند به لحاظ بهداشتی کلر سنجی و نمونه میکروبی برداشت می‌کنیم تا آلودگی نداشته باشد.


حمامی گفت: تیم سلامت شامل پزشک و ماما به صورت هفتگی و در بعضی از مناطق دو هفته یک بار در چادر‌های این افراد حضور پیدا می‌کنند و ویزیت پزشک و خدمات مامایی انجام می‌شود و اگر نیاز به خدمات تخصصی نیز داشته باشند به بیمارستان‌های شهرستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.


او ادامه داد: امسال و سال گذشته وسایل حفاظت فردی مانند ماسک و الکل و... را به صورت رایگان توزیع کردیم و تنها جمعیت در استان هستند که این وسایل برای آن‌ها به صورت رایگان توزیع می‌شود. همچنین برای افرادی که علامت دار هستند نمونه گیری کرونا رایگان انجام می‌دهیم.

او تصریح کرد: ۳۰ هزار پوستر آموزشی در خصوص کووید که شامل شستشوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و مواردی که از بیماری کرونا جلوگیری می‌کند توزیع کردیم و در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار