دامدارانی که اقدام به چرای مازاد بکنند جریمه می شوند

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:طرح مدیریت چرای دام در ۲۰۰هزار هکتار از مراتع استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، گودرز باقری فرد معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنترل تعداد دام با پروانه چرا از اهداف طرح مدیریت چرای دام در مراتع کهگیلویه و بویراحمد است.

باقری فرد افزود: براساس طرح مدیریت چرای دام در مراتع که با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اجرا می شود دامدارانی که اقدام به چرای مازاد در مراتع کرده باشند شناسایی، در مرحله نخست به آنان اخطار و در مراحل بعدی جریمه می شوند.

او با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد دام های موجود در مراتع استان ۲.۵ برابر ظرفیت مراتع است افزود:  این طرح می تواند به صیانت از عرصه های طبیعی  کمک کند.

باقری فرد تعداد دام های موجود در مراتع استان را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راس برآورد کرد و اضافه کرد: ظرفیت دام در مراتع کهگیلویه وبویراحمد ۹۰۰ هزار راس است.

او با یادآوری اهمیت حفاظت از مراتع برای پیشگیری از فرسایش خاک، بیابان زایی و توسعه پایدار تاکید  می کند: در دولت تدبیر و امید عملیات مرتع کاری در ۱۰ هزار و ۶۴۳ هکتار با مشارکت جوامع محلی صورت گرفته است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ابراز داشت: همچنین در این مدت با هدف حفاظت از مراتع و درآمد زایی از عرصه های طبیعی برای جوامع محلی توسعه گیاهان دارویی با روش بذر پاشی و کپه کاری در سطح بیش از ۲۹ هزار هکتار از مراتع استان انجام شده است.

کهگیلویه و بویراحمد ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و۸۸۰ هزار هکتار جنگل است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.