دریکوندی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد روند صادرات استان از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با شتاب خوبی مواجه شده‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات قم گفت: در فروردین‌ماه امسال بیش از ۱۲ میلیون دلار کالا از گمرکات استان قم به بازار‌های بین‌المللی صادر شد در حالی که این رقم در فروردین‌ماه سال گذشته سه میلیون دلار بود و این رشد نشان از اهتمام فعالان اقتصادی استان برای گسترش صادرات با وجود برخی محدودیت‌های به‌وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در سال ۱۴۰۰ است.

 مدیرکل گمرکات قم با اشاره به این‌که با تلاش بخش‌خصوصی و حمایت مسئولان استان، فعالیت‌های تجاری در قم رونق گرفته است، افزود: در همین رابطه درآمد کل گمرکات استان در فروردین‌ماه امسال به بیش از ۱۸۷ میلیارد ریال رسید در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل حدود ۵۸ میلیارد ریال بود.

دریکوندی همچنین با بیان اهمیت استفاده از روش‌های الکترونیکی کنترل کالا برای سرعت بخشیدن به فرآیند ترخیص آن از گمرکات، ادامه داد: تسهیل فعالیت‌های تجاری، همواره از مهمترین برنامه‌های اداره کل گمرکات استان بوده‌است و در همین رابطه، بسیاری از فرآیند‌های گمرکی اکنون در قم به صورت سیستمی و غیرحضوری انجام می‌شود.

مدیر کل گمرکات قم همچنین با اشاره به این که روند واردات کالا‌ها به گمرکات استان نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری پیدا کرده‌است، افزود: بیشتر واردات استان شامل کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و در کنار آن تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی است و به همین علت فعالیت گمرکات قم در این بخش نیز کمک مهمی به توسعه فعالیت‌های اقتصادی استان است.

دریکوندی با تاکید بر این که مهمترین هدف گمرکات قم کمک به روند توسعه اقتصادی استان از طریق سرعت بخشیدن به فرآیند‌های تجاری و ترخیص سریع کالا‌های وارد شده به آن است، گفت: بیش از ۵۰ درصد صادرات و واردات استان در مسیر‌های سبز و زرد است که فرآیند ترخیص آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون توقف در گمرک انجام می‌پذیرد.

 مدیرکل گمرکات قم در ادامه با اشاره به نقش موثر گمرکات استان در مقابله با قاچاق و آثار منفی آن در اقتصاد استان، بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال تعداد ۳۲ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۲۴ میلیارد ریال در گمرکات استان قم تشکیل شده‌است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: صادرات کالا ، گمرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.