احمد هاشمی گفت: نخستین آزمایشگاه جامع مولکولی استان در مرکز بهداشت بجنورد با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در آیین بهره برداری از آزمایشگاه  جامع مولکولی گفت :  تا پیش از این دو آزمایشگاه مولکولی در بیمارستان‌های دولتی امام رضا (ع) و امام حسن (ع) بجنورد وجود داشت، که تا حدودی بخشی از آزمایش‌های مولکولی کرونا در این دو مرکز انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید 


او اضافه کرد: نبود مرکز جامع آزمایشگاهی مولکولی در استان باعث می‌شد تا برخی نمونه‌ها برای تایید به استان‌های تهران و یا مشهد ارسال شود که با افتتاح این مرکز دیگر هیچ نمونه‌ای در این ارتباط به استان‌های دیگر ارسال نمی‌شود.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناگفت : نمونه تمام آزمایش‌های مولکولی در بیماری‌های واگیر دار برای تایید باید به یکی از مراکز جامع آزمایشگاهی ارسال شود و تا پیش از شیوع ویروس کرونا بیشترین توجه دانشگاه در خصوص بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت بود، و با شیوع کرونا توجه به بیماری‌های واگیر دار مضاعف شد.

هاشمی گفت : در این آزمایشگاه آزمایش‌های مولکولی مربوط به مراقبت بیماری‌های واگیر دار و ویروسی از جمله کرونا، آنفلوآنزا، ایدز، سل، هپاتیت، سیاه زخم، سالک و سایر بیماری‌ها انجام می‌شود و دیگر نیازی به انتقال نمونه‌ها به خارج از استان نیست.

او افزود : ظرفیت این آزمایشگاه روزانه حدود ۷۰۰ نمونه برداری است که هم اکنون با دو نیرو فعال و بزودی دو نیروی جدید نیز به این مرکز اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.