با رفتن سرمایه‌ها به سمت تبادلات فضای مجازی کلاهبرداران هم حضورشان پررنگ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با رفتن سرمایه‌ها به سمت تبادلات فضای مجازی کلاهبرداران هم حضورشان پررنگ شده و به نام صرافی سرمایه‌های افراد را جذب کرده و یا از کیف پولشان مبالغی را به سرقت می‌برند.

از جمله سرمایه‌هایی که در فضای مجازی در معرض خطرند در حوزه‌های پر ریسک هستند که با پر رنگ شدن ارز دیجیتال مردم هم با سودای سود بیشتر به این سمت کشیده شده اند.

سرهنگ آنقی رئیس پلیس فتای استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ازفعال شدن بیش از پیش کلاهبرداران در فضای مجازی و در حوزه ارز دیجیتال و خدمات درمانی خبر داد.
سرهنگ آنقی افزود: از آنجایی که اقبال مردم در سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال و بنگاه‌های اقتصادی افزایش یافته لذا کلاهبرداران هم حضورشان پررنگ شده و با نام صرافی‌های غیر معتبر سرمایه‌های افراد را جذب کرده و یا از کیف پولشان مبالغی را به سرقت می‌برند.

او اضافه کرد: سودجویان و کلاهبرداران همچنین در حوزه دفترچه‌های خدمات درمانی و تامین اجتماعی هم ورود کرده‌اند و با تماس تلفنی اقدام به اغفال مردم می‌کنند و از صدور کارت بیمه خبر می‌دهند و از طریق اعلام سایت‌های جعلی و یا دادن شماره حساب از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی به مردم هشدار داد و گفت: مراقب کلاهبرداران در فضای مجازی باشید، بدون آگاهی در فضای مجازی ورود نکنند و خبر‌ها را از طریق صدا و سیما پایگاه‌های اطلاع رسانی معتبر دنبال کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.