تیم شهیدقندی یزد چهارمین باخت این فصل و نخستین شکست خانگی تیم فوتبال پاس همدان را رقم زد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، از سری رقابت های لیگ دو فوتبال کشور، پاس همدان در مصاف با شهید قندی یزد در ورزشگاه حاجی بابایی مریانج با تک گل امید افشون در دقیقه ۶۵ تن به یک شکست خانگی داد و با چهار پله سقوط در جایگاه نهم جدول رده بندی مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور قرار گرفت و همانند نیم فصل اول به منطقه خطر نزدیک شد.

پاس همدان می‌توانست با پیروزی در این بازی به پلی آف امیدوار باشد اما مانند بازی قبل شکست دیگری را تجربه کرد. شهید قندی یزد با این پیروزی در جایگاه ششم جدول قرار گرفت.

آغاز این بازی با ادای احترام نسبت به درگذشت پیشکسوت استان همدان، مرحوم مهدی بوجاریان صورت گرفت.

تیم فوتبال پاس همدان در حالی این شکست خانگی را تجربه کرد که مس شهر بابک با سه گل شهدای بابلسر را گلباران کرده و نکته جالب توجه تیم مس شهر بابک استفاده از سه بازیکن سابق پاس در ترکیب اصلی اش بود!

محمد آشتیانی، رسول رضایی و میلاد حسن پور در نیم فصل اول از بازیکنان پاس همدان بشمار می‌آمدند و همراه با مهدی پاشازاده از جمع پاسی ها جدا شدند؛ اکنون همراه با مس شهر بابک با اقتدار در اندیشه صعود مستقیم به لیگ یک هستند و مجدداً همان داستان های تکراری فوتبال همدان در حال اکران است.

پاسی ها در دیدار بعدی و در هفته بیستم لیگ دو فوتبال کشور از ساعت ۱۹:۳٠ شنبه ۱ خرداد ماه در ورزشگاه هفتم تیر بابل به مصاف تیم فوتبال شهدای بابلسر می‌روند.

پاس همدان بیش از آن که به منجی نیاز داشته باشد به حضور ارکان فوتبالی و ایجاد ساختاری نوین در باشگاه نیازمند است. صحبتی که در طی این سال ها بارها از سوی کارشناسان و اهالی فن به زبان آورده شده است و از سوی مسئولان مرتبط گوش شنوایی برای شنیدن آن ها وجود نداشته است.

باشگاه پاس همدان بیش از آن که درگیر مسائل فوتبالی باشد اسیر حواشی و پیدا کردن مقصر شده است طوری که در هر مسابقه، علی قربانی، سرمربی پاس همدان برای نتایج تساوی و شکست از دلیل های غیر فوتبالی صحبت می‌کند و از اداره کل ورزش و جوانان همدان گلایه دارد و به یک‌باره تمامی این گلایه ها به فراموشی سپرده می‌شود و از حمایت های جدید سخن گفته می‌شود اما باز همان آش است و همان کاسه!

حمید سیفی، مدیرکل ورزش و جوانان همدان می‌گوید دستش برای حمایت های مستقیم بسته است و از قوانین اساسنامه پرده برداری می‌کند و می‌گوید: با توجه به این موضوعات اداره کل ورزش و جوانان نمی‌تواند برای پاس همدان حامی مالی باشد و امیر عظیمی، مدیر عامل باشگاه پاس همدان را منجی پاسی ها می‌داند و اعتقاد دارد در وضعیت کنونی از شخصیتی که با استفاده از مباحث اوراق راضی به تزریق بودجه به پاس همدان شده است باید حمایت شود.

امیر عظیمی که خود در نیم فصل اول باعث و بانی تغییرات گسترده در کادر فنی شده بود با فسخ قرارداد مهدی پاشازاده در شوک فرو رفت و با صحبت از این که از پاشازاده شکایت می‌شود و او باید جریمه پرداخت کند سعی در خارج شدن از فشار این اتفاق داشت. در نهایت هیچ اتفاقی برای پاشازاده رخ نداد و او با اطمینان از قراردادش صحبت می‌کرد و میگفت امکان انجام این کار را داشته و هیچ مشکلی برای او به وجود نخواهد آمد.

اداره کل ورزش و جوانان همدان اگر قدرت مالی و یا مجوز حمایت از پاس همدان را ندارد حداقل می‌تواند بر باشگاه نظارت داشته باشد.
اگر احمد جمشیدیان و علی قربانی لایق هدایت پاس همدان نبودند چرا علی قربانی بازگشته است و اگر امیر عظیمی در گذشته سکاندار پاسی ها بوده علت انتخاب مجدد او به عنوان مدیرعامل باشگاه چیست؟

اگر امیر عظیمی که بارها از استعفا سخن گفته است و غالباً این کار را انجام می‌دهد و به این امر راضی است چرا تا به حال صورت نگرفته است؟ با این حال او از رسانه ها و مطبوعات فراری است و پاسخگوی این مباحث نبوده و یک علامت سوال در ذهن هواداران ایجاد شده است.

اگر استانداری همدان و اداره کل ورزش و جوانان همدان می‌گویند متولی اصلی پاس همدان نیستند؛ می‌توانند که ناظر آن باشند! مسئله پاس همدان بیش از آن که مرتبط با فوتبال باشد با اعتبار ورزشی استان همدان رابطه مستقیم دارد. اگر پاس همدان را به حال خود رها کنیم مانند همیشه آه و حسرت بزرگان فوتبالی کشور روانه استان خواهد شد و هر یک از کنایه های آنان تیشه ای به ریشه عشق فوتبال‌دوستان و هواداران پاس می‌زند و این شور و شوق ورزشی در میان مردم به کلی فراموش خواهد شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.