تاکنون هفت اثر صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در حوزه نمد، قفل و احجام فلزی مهر یونسکو را دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد رئیسی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون ۴۷ اثر صنایع دستی استان مُهر اصالت دریافت کرده اند، گفت: فراخوان ششمین دوره داوری مُهر اصالت ملی سال ۱۴۰۰ نیز صادر شده است.

او افزود: تاکنون هفت اثر صنایع دستی استان در حوزه نمد، قفل و احجام فلزی نیز مهر یونسکو را دریافت کرده اند.


بیشتر بخوانید


رئیسی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام و ارسال آثار هنرمندان برای دریافت مُهر اصالت از ۲۸ فروردین‌ماه آغاز شد و تا پایان تیرماه امسال ادامه دارد اضافه کرد: تاکنون آثار زیادی در حوزه البسه محلی، سنگ تراشی و گوهرتراشی، زیورالات، چزم، گلیم، نمد و قفل برای دریافت مُهر اصالت در این دوره ثبت نام کردند و داروی استانی آثار هنرمندان استان در مردادماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: برنامه مُهر اصالت صنایع دستی هر ۲ سال یکبار از سوی معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور با همکای تشکل‌های رسمی و تخصصی برگزار می‌شود تا یک گواهینامه ملی به محصولات صنایع دستی بومی هر استان متناسب با معیار‌های تعیین شده در سطح ملی اعطا شود.

رئیسی گفت: استفاده از مواد مصرفی مرغوب در تولید، حفظ حقوق مالکیت معنوی در طراحی و تولید، توجه به کیفیت مطلوب اثر درفرآیند تولید و محصول نهایی و همچنین رعایت طراحی مناسب و اصولی از مهم‌ترین معیار‌های ارزیابی آثار در ششمین دوره داوری مُهر اصالت محصولات صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

او با اشاره به ضوابط مشارکت در برنامه نشان مرغوبیت محصولات صنایع‌دستی افزود: آثار دارای تولید انبوه و نیمه‌انبوه در این برنامه ارزیابی می‌شود و هر هنرمند تنها مجاز به ارسال ۲ اثر در سال ۱۴۰۰ است.

رئیسی اضافه کرد: گواهی مُهر اصالت ملی فقط مخصوص اثر است و به مختص تولیدکننده نیست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار