حکایت دایه دلسوزتر از مادر این روز‌ها بیشتر نمایان شده است، زمانی که شهردار‌های آبادان و اهواز و اعضای شورای شهر برای تزریق واکسن کرونا فداکاری می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وقتی واکسن کرونا در روسیه تولید و وارد ایران شد، به دلیل محدودیت‌ها آن را سهمیه بندی کردند و براساس برنامه ریزی ها، گروه‌های در معرض خطر و افرادی که خطر ابتلای آن‌ها به کرونا ویروس بالاتر بود در اولویت تزریق قرار گرفتند.

ابتدا کادر درمان و پزشکانی که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه از بیماران کرونایی فعال بودند، سپس گروه های پر خطر بعدی و...، واکسن کووید-۱۹ را تزریق کردند و هیچکس جرات نکرد از سهمیه آن‌ها استفاده کند، اما وقتی نوبت به غسال‌ها و پاکبانان رسید، گویی همه برای تزریق نکردن واکسن پا به فرار گذاشته اند و عده‌ای تلاش می‌کنند و آن‌ها را از رعب و وحشت این واکسن رها کنند.

اینجا بود که ضرب المثل "دایه دلسوزتر از مادر" کارایی خود را نشان داد وقتی می‌گویند هر سخن جایی و هر نقطه مکانی دارد، می‌پرسید چگونه؟ خبر رسید که ابراهیم نوشادی شهردار اهواز اقدام به تزریق واکسن کرونا از سهمیه غسال‌ها به صورت غصبی کرده است، البته او این عمل خود را با گفتن این جمله که " به دلیل شایعه‌هایی در فضای مجازی عده‌ای از این گروه در معرض خطر از تزریق واکسن امتناع می‌کردند و من نیز برای حصول اطمینان و دعوت آن‌ها به تزریق این واکسن مجبور شدم آن را استفاده کنم" توجیه کرد و همچنان بر روی صندلی به عنوان سرپرست شهرداری به ریاست ادامه داد و نکته جالب‌تر اینکه پس از چند روز از این تخلف حکم او صادر و در سمت خود ابقا شد.


بیشتر بخوانید


طولی نکشید که خبر رسید شهردار و اعضای شورای شهر آبادان هم اقدام به تزریق واکسن کرونا از سهمیه پاکبانان کرده اند، گویی تخلف شهردار اهواز و برخورد نشدن با او، آن‌ها را تشویق کرده بود و بدون اینکه احساس خطر کنند نام خود را در لیست مربوط به پاکبانان نوشته بودند تا بتوانند سلامتی خود را مقابل این ویروس منحوس حفظ کنند.

آنچه موجب تامل همه شده، این است که علیرغم واکنش استاندار خوزستان و اعضای شورای شهر اهواز و دستور برای پیگیری این موضوع و برخورد جدی با متخلفان و حتی برکناری و عزل آنها، شاهد ابقای شهردار‌ها و اعضای شورای شهر در سمت خود هستیم، ضمن اینکه تماس‌های مکرر با مهراب فلسفی زاده مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری خوزستان بی نتیجه ماند و او از پاسخ دادن به تماس‌ها و پیام‌ها برای پیگیری موضوع امتناع کرد.

نگاهی به اخبار روزهای گذشته نشان می دهد که این شکل تخلف ها تقریبا همزمان در برخی از استان های دیگر رخ داد و مسئولان متخلف شاید بتوان گفت با همین توجیه سعی در رفع و رجوع کردن مشکلی که از این بابت دامنشان را گرفته بودند کردند اما نگاهی به نتیجه تصمیم گیری ها برای متخلفان حکایت از چیز دیگری دارد و گویی نتیجه رسیدگی ها در یک استان عزل و در یک استان ابقا بود که خود برای بسیاری سوال ایجاد کرده چرا باید چنین شود مگر نه اینکه تخلف در استان ها مشابه بوده است؟

با وجود چنین اتفاقاتی، تکرار تخلف‌های مشابه دور از انتظار نیست، وقتی مسئولان به حرف خود پایبند نباشند و دستورهای برکناری‌ها و عزل‌ها و برخورد‌های جدی و قانونی با افراد روی کاغذ جا خشک کنند.

پیگیری های صورت گرفته از مسئولان استان خوزستان و بی پاسخ ماندن سوالمان، خبرنگار ما را راهی سازمان بازرسی و دهیاری های کشور کرد. 

امینی مدیركل دفتر ارزیابی عملكرد، بازرسی و پاسخگوئی به شكایات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور در این رابطه گفت: اگر تخلفی از سوی شهردار آبادان درخصوص دریافت واکسن کرونا در لباس پاکبانی صورت گرفته باشد قطعا برخورد خواهیم کرد و  با توجه به اینکه هیچکس حق ندارد خارج از قاعده واکسن بزند و باید برای واکسیناسیون هماهنگی شود، دستگاه قضایی وارد این پرونده شده و اکنون در دادگستری استان آبادان به این پرونده رسیدگی می‌شود، ما منتظر رسیدگی دستگاه قضایی هستیم.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا که دایه دلسوزتر از مادر هستن، برخورد قاطعانه یعنی همون موقع دادگستری ورود کنه و تعلیق کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی رسیدگی در کار نیست و به قول شما دستورها و تهدیدها در حد کاغذ میمونه، خب معلومه اوضاع همینطور میمومنه، تازه بدتر هم میشه
آخرین اخبار