مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم استقرار شرایط جوی پایدار تا روز یکشنبه در سطح استان خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم استقرار شرایط جوی پایدار تا روز یکشنبه (۲۶ اردیبهشت) در غالب مناطق استان است.

او افزود: بر این اساس آسمان استان غالباً صاف بوده و تغییرات دمایی قابل توجهی را شاهد نخواهیم بود که پدیده غالب طی مدت مذکور افزایش ابر و وزش باد خزری (ملایم تا متوسط) طی ساعات بعد از ظهر خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: روز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت) علاوه بر جنوبی شدن جریانات و افزایش نسبی دما، با توجه به شرایط فصلی و محلی طی ساعات بعد از ظهر و عصرگاهی جو استان نسبتاً ناپایدار شده و در این ساعات شاهد رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.

محمدی تصریح کرد: از روز سه شنبه (۲۸ اردیبهشت) با عبور سامانه بارشی ضعیف و زودگذری شاهد رشد ابر‌های همرفتی، وزش تندباد موقتی، کاهش دمای هوا و رگبارباران و یا رعد و برق خواهیم بود.

او افزود: این سامانه ناپایدار تا بعد از ظهر چهارشنبه هفته جاری در نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به شدت ناپایداری‌ها طی روز سه شنبه احتمال بارش تگرگ و اصابت صاعقه در نواحی کوهپایه‌ای استان دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.