مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان همدان از افزایش ۴۴ درصدی مصرف سوخت سی ان جی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امین روستایی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان همدان گفت: در یک ماه نخست امسال، بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب سوخت سی ان جی در استان مصرف شده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب بود که در این مدت مصرف سوخت  ۴۴ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه در استان همدان ۴۷ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی. ان. جی) وجود دارد، افزود: در طول سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۶۳ میلیون متر مکعب سوخت سی. ان. جی گاز در این جایگاه‌ها عرضه شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان عنوان کرد: با مصرف این میزان سوخت پاک، سال گذشته نزدیک به ۱۴۹ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شد.

روستایی ادامه داد: سال گذشته نزدیک به هشت میلیارد و ۱۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده (سی. ان. جی) در کشور مصرف شد که به نسبت رقم مصرفی منطقه، سهم استان همدان از مصرف کل کشور به بیش از ۲ درصد رسیده است.

او اظهار داشت: مصرف سوخت سی ان جی در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۹ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان اضافه کرد: بیشترین میزان مصرف سوخت سی ان جی در این سال با حدود ۱۶میلیون مترمکعب مربوط به اسفندماه و کمترین آن با ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب به فروردین ماه اختصاص داشته است.

روستایی افزود: از ۲۶۴ نازل عرضه سوخت گاز سی ان جی در جایگاه‌های عرضه منطقه، هم اکنون ۲۳۶ نازل فعال و مابقی در حالت رزرو و آماده به کار هستند.

او بیان کرد: در ۴۷ جایگاه منطقه استان همدان سوخت سی ان جی عرضه می‌شود که از این تعداد ۲۵ جایگاه تک منظوره (سی. ان. جی) و ۲۲ جایگاه ۲منظوره (فرآورده مایع و سی. ان. جی) است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان همدان تاکید کرد: نقش پررنگ طرح گازسوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی و به تازگی خودرو‌های اینترنتی و آژانس که وزارت نفت هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند در ترویج و گسترش استفاده از سوخت سی ان جی مشهود است.

روستایی ادامه داد: این اقدام ارزشمند ضمن کاهش هزینه‌های خانوار و سبد اقتصادی استفاده کنندگان، مزایای زیست محیطی بسیاری نیز به دنبال دارد.

او عنوان کرد: روند رو به افزایش گازسوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی تاکسی و وانت بار که این روز‌ها سرعت بهتری به خود گرفته بخش حمل و نقل را بیش از پیش به سمت مصرف این سوخت هدایت می‌کند.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.