فرماندار حمیدیه گفت: اجرای طرح‌های اشتغال محور با محوریت کنترل آسیب‌های اجتماعی و نیاز‌های شهرستان برای کاهش بیکاری الزامی است.

شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه اشتغال، توسعه سرمایه گذاری گفت: ظرفیت‌های موجود در شهرستان از قبیل؛ حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی، میراثی و تاریخی و نزدیک بودن به مرکز استان خوزستان از یک سو و نزدیکی به مرز بین المللی چذابه از سویی دیگر سبب شده پتانسیل‌های لازم جهت اجرای طرح‌های زودبازده و کوچک نظیر؛ مشاغل خانگی و کارآفرینی برای زنان خانه دار و جوانان جویای کار فراهم باشد.

او با بیان اینکه دانشجویان و کارآفرینان نیازمند حمایت‌های لازم از سوی متولیان امر در استان و حمیدیه هستند، افزود: ایجاد اشتغال در منطقه مستلزم استقرار کامل اداره‌ها با توجه به گذشت چندین سال از شهرستان شدن حمیدیه است و این امر حمایت مسئولان را می‌طلبد.

هاشمی در ادامه خواستار ارائه طرح‌های اشتغال محور با محوریت کنترل آسیب‌های اجتماعی و نیازمندی‌های شهرستان و بررسی آن با گروه بین المللی "بیدار دل" جهت اجرایی نمودن آن در شهرستان با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه در استان و شهرستان شد.

فرماندار حمیدیه با بیان اینکه طی پارسال ۸۷ میلیارد ریال تسهیلات به شهرستان اختصاص یافته که از این میزان ۸۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال جذب شده، اظهار داشت: همچنین در مدت مذکور ۹۶ درصد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی جذب شده و برای ۷۶ روستایی و عشایری از محل این تسهیلات، اشتغالزایی شده است.

این مقام مسئول میزان اشتغالزایی ثبت شده در سامانه رصد را ۱۸۲ نفر از سوی دستگاه‌های اجرایی مختلف شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: ۸۹ نفر در اداره جهاد کشاورزی، ۵۵ نفر در اداره صنعت، معدن و تجارت، ۲۷ نفر در کمیته امداد، ۸ نفر در صندوق کارآفرینی امید، ۲ نفر در اداره بهزیستی و یک نفر بنیاد شهید و امور ایثارگران مشغول به کار شده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.