یک تحلیلگر صهیونیست با اشاره به شکست جدید و سهمگین ارتش رژیم اشغالگر در نوار غزه اعلام کرد پایان تل آویو بسیار نزدیک است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اردنی وطنا الیوم، «جدعون لیفی»، تحلیلگر سیاسی و اقتصادی صهیونیست با اشاره به شکست جدید و سهمگین ارتش صهیونیستی در نوار غزه و خسارت حدود یک میلیارد دلاری این رژیم فقط در دو روز اول حملات موشکی رزمندگان فلسطینی به مناطق صهیونیست نشین از پایان یافتن این رژیم خبر داد.

او گفت: پایان اسرائیل به عنوان یک دولت بسیار نزدیک شده است، زیرا ملت‌های منطقه در حال بیدار شدن از خواب عمیق خود هستند.

این تحلیلگر افزود: خسارات وارده به اقتصاد اسرائیل در نتیجه رویارویی با یک دشمن جنگجو و ددمنش آن هم در یک منطقه کوچک به نام نوار غزه، به ۹۱۲ میلیون دلار رسیده است.

لیفی تصریح کرد: این ۹۱۲ میلیون دلار هزینه‌های نقل و انتقال، سوخت، موشک و تدارکات نظامی و خسارات غیر نظامی به زیرساخت‌های اسرائیل و موارد دیگر است.

او گفت: این خسارت ظرف مدت زمانی بسیار کوچکی یعنی فقط در طول دو روز واردشده است و بودجه اسرائیل هرگز اجازه آن را نخواهد داد و هرگز برای مدت زمان طولانی صبر نخواهد داشت.

این تحلیلگر سیاسی اقتصادی صهیونیستی افزود: آمریکا در نهایت برای اسرائیل فایده‌ای نخواهد داشت و رؤسای عرب نیز به اسرائیلی‌ها کمک نخواهند کرد، زیرا خودشان در کشورهایشان ناتوان هستند و ملت‌هایشان از آنان بیزارند.

لیفی بر هرج و مرج اقتصادی تل آویو که از زمان آغاز کرونا گرفتار آن است تأکید کرد و گفت: اسرائیل الان در میان هرج و مرجی قرار گرفته است که نمی‌داند عواقبش چه خواهد بود.

اوافزود: حمله اسرائیلی‌ها به مسجد الاقصی یک اشتباه بزرگ و حساب نشده بود و دولت به نظر ایمین عاوام رئیس شورای شهرک نشینان اعتنا نکرد. عاوام گفته بود گنبد آهنین راهکار نیست و همه می‌دانند دقت این گنبد بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است و آنچنانکه نتانیاهو ادعا می‌کند و به اسرائیلی‌ها اطمینان خاطر می‌دهد، نیست.

تحلیلگر سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی با اشاره به هزینه هر موشک از موشک‌های گنبد آهنین افزود موشکی که ۵۰ هزار دلار ارزش دارد شلیک می‌شود تا موشکی را که ۳۰۰ دلار ارزش دارد هدف قرار دهد و در بیشتر مواقع نیز نمی‌تواند همین موشک را نیز رهگیری و سرنگون کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۱۱:۵۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
یعنی چه قد خنده دار هست این خبرهای ابکی که میزاری!!
باید غزه رو داره شخم میزنه بعد میگین پایانش نزدیکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
برا ایران شاخ و شونه میکشیدند در حالیکه برای سقوط اسراییل حتی نیاز به شلیک یه موشک از ایران نیست. کافیه به حزب الله بگه بزن کار اسراییل تمومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
به امید نابودی اسرائیل
آخرین اخبار