بر اساس آمار‌های رسمی وزارت بهداشت هند، آمار مبتلایان به کرونا در این کشور تقریبا به رقمی معادل مبتلایان سایر کشور‌های جهان رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازهند به تنهایی نمی‌تواند بحران شیوع کرونا را مهار کند و این در حالیست که در نبود همکاری جهانی، این مشکل می‌تواند کل اقدامات جهان برای عبور از همه گیری کرونا را تحت تاثیر قرار دهد.

هند هر روز از آمار مبتلایان به کرونا خبر می‌دهد که تقریبا برابر با کل آمار مبتلایان در جهان است. در ۲۴ ساعت گذشته بیش از چهار هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. در نقاط زیادی از این کشور بیمارستان‌ها امکان پاسخگویی به تعداد مراجعه کنندگان را ندارند. یکی از ایالت‌هایی که شاهد شیوع شدید کرونا بوده، بنگال غربی است که یک حزب سیاسی منطقه‌ای آن را اداره می‌کند.

کلکته که هزاران مایل دورتر از دهلی است کرونا در آن به شدت شیوع یافته و تقریبا ۸۰ برابر شده است. مردم در اینجا نگرانند، اما برای اینکه خوراک خود را تامین کنند باید کار کنند؛ و هزینه آن در اینجا دیده می‌شود. مردم در بیمارستانی در این شهر برای دریافت حداقل مراقبت‌های لازم با مشکل مواجهند. همه یکصد تخت این بیمارستان پر است و این در حالیست که بیماران پی در پی از راه می‌رسند.

یک پزشک هندی گفت: من نمی‌دانم ما تا کی می‌توانیم اینطور ادامه دهیم. حتی جنگ هم تمام می‌شود، اما در اینجا ما شاهد موج شیوع بعد از موج دیگر هستیم.

از هر شش نفر جمعیت جهان، یک نفر در هند زندگی می‌کند و کلکته یکی از شلوغ‌ترین شهر‌های این کشور است. کرونا در محله‌هایی که خانواده‌های متعدد کنار هم زندگی می‌کنند به اوج خود رسیده است. فاصله گذاری در این نواحی امکان پذیر نیست.
ویروس کرونا در این کشور در نبود نظارت‌های لازم در حال گسترش است و به شکل‌های نگران کننده‌ای خود را نشان می‌دهد.

گونه ویروس کرونا در هند که بیشترین سرعت سرایت را دارد اکنون به بیش از ۴۰ کشور جهان از جمله انگلیس رسیده است. این مشکلی محدود به هند نیست. آنچه اینجا می‌گذرد می‌تواند توانایی جهان را برای عبور از همه گیری تحت تاثیر قرار هد.

دکتر سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به این سئوال که چرا باید جهان به آنچه در هند می‌گذرد، اهمیت دهد؟ گفت: این ویروس به مرز‌ها احترام نمی‌گذارد. این ویروس ملیت نمی‌شناسد. این ویروس قبل از اینکه شما باخبر شوید، گسترش می‌یابد. ویروس در حال تکثیر و تنوع ایجاد کردن در خود است و گونه‌های جدید آن در نهایت در سراسر جهان گسترش می‌یابد و در چنین شرایطی ما قادر نخواهیم بود جلوی آن را بگیریم.

تنها راه این است که این جمعیت وسیع در هند در برابر ویروس ایمن شوند. اما منابع واکسن به شدت کم است. این کشور به میلیارد‌ها دوز واکسن نیاز دارد و معلوم نیست چطور می‌تواند به تنهایی این نیاز را برآورده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار