معاون بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید استان کردستان گفت: تاکنون ۲۹۰ نفر از جانبازان کردستانی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد احمدی معاون بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید استان کردستان اظهار کرد: همزمان با آغاز واکسیناسیون کرونا از اسفند ۹۹ در استان، ۲۰۰ نفر از جانبازان قطع نخاعی، جانبازان دو قطع عضو به بالا، جانبازان دو چشم نابینا و جانبازان شیمیایی حاد و والدین دو شهید به بالا واکسن کرونا دریافت کردند.

او تصریح کرد: در مرحله دوم که از هفته اول اردیبهشت آغاز شده است، تمام جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد واکسن کرونا دریافت می‌کنند و تا این لحظه ۹۰ نفر از ۶۱۲ جانباز ۵۰ تا ۷۰ درصد استان واکسن دریافت کرده‌اند و مابقی در حال دریافت واکسن هستند.

احمدی افزود: در این مرحله تمام جانبازان و ایثارگران دارای بیماری صعب‌العلاج طبق سند ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت و درمان واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت و درمان اداره‌کل بنیاد شهید استان کردستان خاطرنشان کرد: این عزیزان با ارائه مدارک پزشکی خود در مراکز بهداشتی و درمانی خارج از نوبت واکسن خود را دریافت کنند.

احمدی اضافه کرد: براساس سند ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت و درمان والدین شهید و همسران شهدا و جانبازان بالای ۷۵ سال هم در این مرحله می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

او گفت: افراد زمین‌گیر که امکان مراجعه به مراکز درمانی نداشته باشند هم بدون هیچ مشکلی با هماهنگی‌های لازم با مراکز درمانی از طریق خود بنیاد در منزل واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

معاون بهداشت و درمان اداره‌کل بنیاد شهید استان کردستان افزود: در مرحله بعد با اعلام وزارت بهداشت و درمان جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد که ۳ هزار و ۱۰۶ نفر هستند در اولویت قرار می‌گیرند و واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.