رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در خیز چهارم بیماری کرونا تعداد مبتلایان این شهرستان افزایش‌یافته به‌طوری‌که حدود ۵۰ درصد بیماران مربوط به دو ماه اول امسال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: از زمان شیوع کرونا در شهرستان در حدود ۲۶ هزار تست (پی سی آر و تست سریع) انجام‌گرفته است و هشت هزار و ۸۹۱ مبتلا شناسایی شده‌اند.

او ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۲۲ درصد از مبتلایان به کرونا در استان مربوط به دشتستان بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: در خیز چهارم بیماری کرونا تعداد موارد مثبت شهرستان افزایش‌یافته به‌طوری‌که حدود ۵۰ درصد موارد مثبت شهرستان مربوط به دو ماه اول امسال بوده است.

خویش‌دوست گفت: با توجه به اجرای محدودیت‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و اصناف، شاهد کند شدن روند بستری‌ها و مبتلایان کرونا هستیم و امیدواریم این روند کاهشی با رعایت هرچه بیشتر موارد بهداشتی تسریع پیدا کند.

او افزود: وقتی تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد به دنبال آن تعداد بستری‌ها به ویژه افراد سالمند و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند نیز بیشتر می‌شود که در دو ماه اول سال شاهد افزایش فوتی در شهرستان بودیم و درصد بالایی از فوتی‌های شهرستان بیماری دیابت، فشارخون و کلیوی داشته‌اند.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: بیش از ۴۸ هزار بازدید در یک سال گذشته به همت بازرسان بهداشت محیط انجام‌گرفته که  ۳۰۴ واحد صنفی مختلف مهروموم شده‌اند.

خویش‌دوست با تشکر از ائمه جماعات و هیات‌های مذهبی در همکاری با حوزه بهداشت و درمان در برگزاری مراسم شب‌های قدر، گفت: بیش از ۸۵ درصد اصول بهداشتی (استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی، بهداشت فردی و تهویه محل) در این مراسم‌ رعایت شد و ۴۰ درصد از مراسم‌ نیز در فضای باز برگزار شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.