در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع شیرینی خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم طرز تهیه توپ‌های پسته و مارمالاد را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.


بیشتربخوانید


مواد مورد نیاز
کره...... ۱۸۰ گرم

پودر شکر..... ۷۰ گرم

اسانس وانیل..... یک قاشق چایخوری

زردة تخم‌مرغ ...... یک عدد

پودر پسته.... ۳۰ گرم

آرد حدود ....۲۵۰ گرم

مارمالاد دلخواه..... به میزان لازم

روش‌تهیه

کره، پودرشکر، وانیل و زرده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. آن‌گاه پودر پسته را بیفزائید و مخلوط کنید. سپس آرد را کم کم افزوده و مخلوط نمائید تا خمیر نرم و مناسبی حاصل شود و به دست نچسبد. حالا روی خمیر را بپوشانید و نیم ساعت در دمای محیط نگه دارید. اکنون هر بار به اندازة یک قاشق چایخوری از خمیر بردارید و به شکل توپ درآورید. آن‌گاه مرکز آن‌ها را با انتهای قاشق چوبی گود کنید و در سینی شیرینی‌پزی دارای کاغذ روغنی بچینید. اینک شیرینی را به مدت تقریبی ۱۲-۱۵ دقیقه در فر گرم کرده با دمای ۱۸۰ درجة سانتیگراد بپزید. همینکه شیرینی‌ها خنک شدند، مرکزشان را با مارمالاد پر کنید و برای پذیرائی در ظرف مناسبی بچینید.

خواص پسته

پسته یکی از اعضای مهم و ثابت آجیل ایرانی است که به علت داشتن مواد مغذی از اهمیت بسیاری برخوردار است. استان کرمان و شهرستان رفسنجان، مراکز اصلی تولید پسته در ایران بشمار می‌آیند. پسته، عضو ثابت آجیل با وجود جثه کوچک خود سرشار از منابع مفید و مغذی برای سلامتی انسان است.

منبع: شور و شیرین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار