مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی لرستان، خبر داد.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، مهندس عباس شرفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به وجود ۸ هزار کیلومتر جاده در لرستان و ارزش اقتصادی بالای نقطه به نقطه مسیر‌ها و حرائم، گفت: متاسفانه بعضی افراد اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز در حریم جادههامیکنند.

شرفی افزود: بر اساس ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن، تا یکصد متری انتهای حریم راه، هر گونه ساخت و ساز باید با مجوز وزارت راه و شهرسازی و در استان‌ها از طریق اداره کل راهداری صورت بگیرد.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر در همین راستا، اقدامات قابل توجهی با هماهنگی مقام قضایی و دادستان در برخورد با متجاوزان به حریم راه در استان صورت گرفته است، اظهار داشت: در صورتی همکاری نکردن مردم با اداره کل راهداری و حمل و نقل، این موضوع به عنوان یک چالش، باقی می‌ماند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، تصریح کرد: انتظار داریم رسانه‌ها با اطلاع رسانی درست در صیانت از حریم راه‌ها بعنوان سرمایه‌های ملی، مردم را آگاه کنند و با مجوز قانونی و رعایت استاندارد‌ها در راه اصلی اقدام به ساخت کنند.

شرفی گفت: به موازات ساخت راه‌های روستایی جدید، نگهداری از راه‌های موجود و بهسازی آن‌ها به عنوان سرمایه ملی و باهدف ارتقای ایمنی تردد و بهبود سطح کیفی تردد، از وظایف سازمان راهداری است.

او بیان کرد: سال گذشته، در ۵۷ کیلومتر از راه‌های روستایی در قالب طرح ابرار یک، روکش اسفالت انجام شده است و امسال هم، ۲۹۰ کیلومتر در دستور کار داریم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، ادامه داد: بر اساس آخرین سر شماری نفوس مسکن در سال ۹۵، الویت اجرای راه‌های روستای مطابق برنامه ششم توسعه، با روستا‌های بالای ۲۰خانوار است.

شرفی بیان کرد: راهداری لرستان، نسبت به بررسی وضعیت محور‌های مواصلاتی روستا‌های بالای ۲۰خانوار اقدام به تهیه لیست کلیه روستا‌ها کرده و در قانون بودجه کشور، مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان برای راه‌های روستایی استان لحاظ شده است.

او افزود: لرستان از نظر اعتبارات ساخت راه روستایی در جایگاه چهاردهم کشور قرار دارد همچنین با توجه به وضعیت توپوگرافی خاص استان، پیگیر اعتباری ویژه برای وضعیت راه‌های روستایی هستیم.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.