مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ملایر گفت: همزمان با عید سعید فطر بیش از یکصد پایگاه جمع آوری زکات فطریه در ملایر برپا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،تیمور کرمی مقدم مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ملایر بیان کرد: امسال پایگاه‌های جمع آوری زکات فطریه در نقاط مختلف شهری و روستایی با همکاری مراکز نیکوکاری برپا شد.

اوبا بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونا، نماز عید فطر در فضای باز و در نقاط مختلف از سوی ستاد برگزاری نماز عید فطر اقامه خواهد شد افزود: در این مکان‌ها صندوق‌های جمع‌آوری فطریه با آرم و نشان کمیته امداد مستقر خواهد بود و در تمام این پایگاه‌ها دستگاه کارتخوان نیز برای دریافت فطریه در اختیار نمازگزاران قرار داده خواهد شد وزمینه‌های پرداخت الکترونیکی زکات فراهم است.

کرمی مقدم با تاکید بر اینکه پیشنهاد می‌کنیم مردم روزه دار استان همدان زکات خود را به روش الکترونیکی پرداخت کنند افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از یکصد پایگاه در مکان‌های اقامه نماز عید فطر، میادین اصلی شهر، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری آماده جمع‌آوری فطریه روزه‌داران است.

کرمی مقدم با اشاره به حساسیت این نهاد به رعایت اصول و موازین شرعی دریافت و هزینه فطریه یادآور شد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان، به حساب نیازمندان زیر پوشش حمایت کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد.

این مسئول اظهار داشت: سال گذشته نیز حدود ۶۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات در ملایر جمع آوری و در بین نیازمندان زیر پوشش این نهاد و سایر نهاد‌های حمایتی توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ملایر گفت: در ماه مبارک رمضان کمیته امداد امسال با همکاری خیران و نیکوکاران و مراکز نیکوکاری شهرستان بیش از ۱۸ هزار پرس غذای گرم را در بین خانواده‌های زیر پوشش این نهاد و نیازمند داشته است.

او به توزیع سبد‌های معیشتی بین خانواده‌های زیر پوشش و نیازمند شهرستان اشاره کرد و گفت: این بسته‌ها نیز از منابع امداد، کمک خیران و مراکز نیکوکاری تهیه خواهد شد.

کرمی همچنین با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام نیز در حال انجام است گفت: «پویش ایران مهربان» از آبان ماه سال ۹۸ شروع شده که سهمیه ملایر در این زمینه ۱۶ هزار نفر بوده که تاکنون بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر جذب شده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.