سرهنگ جمالی گفت: انتشار و انتساب هرگونه تصاویر و یا فیلم غیر اخلاقی در فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا انتظامی استان ایلام درگفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: به دنبال شایعه انتساب قطعه فیلم غیر اخلاقی به احدی از شهروندان در یکی از شهرستان‌ها و طرح شکایت ازسوی این شهروند موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: پس از بررسی و اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد انتساب کلیپ به هیچ عنوان به محدوده استان ایلام مربوط نمی‌باشد.

سرهنگ جمالی اعلام کرد: هیچ فردی حق انتشار و انتساب تصاویر و فیلم غیر اخلاقی به دیگران را ندارد و اگر فردی به نوعی با انتشار عکس و یا فیلم غیر اخلاقی عفت عمومی را جریحه دار کند، برابر قانون مجازات اسلامی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: اصحاب رسانه به عنوان عنصر کلیدی می‌توانند با چالش‌های فضای مجازی به خصوص جنگ نرم دشمن مقابله کرده و در راستای تحقق پیشگیری اجتماعی قدم برداشته و احساس امنیت در این حوزه را ارتقاء دهند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام، با بیان اینکه شهروندان عزیز نباید به شایعات فضای مجازی توجه داشته باشند، اضافه کرد: از عموم مرم تقاضامندیم با مسائل اینچنینی که نوعی منکر و قبح شکنی است به عنوان یک وظیفه انسانی از بازنشر آن جلوگیری کرده و موضوع را به مراکز انتظامی یا پلیس فتا اطلاع دهند.

سرهنگ جمالی مطرح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده جرایم رایانه‌ای موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: پلیس فتا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.