زکات فطریه در چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار ریال است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: میزان فطریه در استان به ازای هر نفر ۲۰۰ هزار ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، میزان فطریه در استان به ازای هر نفر را ۲۰۰ هزار ریال تعیین کرد.

او همچنین در پیامی افزود: سرپرست خانواده باید برای خودش و برای تمام آن‌هایی که نان‌خور او هستند این میزان را به عنوان زکات فطره بپردازد.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه برپایی نماز و پرداخت زکات فطریه در این روز واجب است، اضافه کرد: زکات فطره به عنوان یک واجب است و تمام افرادی که در غروب و شب عید فطر بالغ، مکلف، عاقل و هوشیار هستند بر سرپرست آن خانواده واجب است که برای خودش و برای تمام آن‌هایی که آن شب نان‌خور او هستند به ازای هر نفر سه کیلو گندم یا جو و برنج به فقیر بدهد.

او افزود: پرداخت فطریه از غروب عید فطر تا ظهر روز عید فطر باید پرداخت شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه پرداخت زکات سیّد به سیّد اشکال ندارد، افزود: افراد غیر سادات نمی‌توانند زکات فطریه خودشان را به سادات بدهند و صندوق سادات را در کنار صندوق‌های دیگر جدا می‌گذارند و کسانی که سیّد نیستند نمی‌توانند در صندوق سادات زکات بریزند.

او ادمه داد: هر فرد می‌تواند زکات فطریه را خودش فقرا و نیازمندان بپردازد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: در صورتی که زکات فطریه را از غروب عید فطر تا ظهر روز عید فطر ادا نکردید، همچنان این واجب به گردن او فرد است و باید در سریعترین وقت به نیت نه ادا و نه قضا، بلکه این واجب را ادا کند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: زکات فطره ، عید فطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار