۶۰۰ تن کلزا در ایرانشهر برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشاورزان این شهرستان بیش از ۶٠٠ تن کلزا از سطح ۴٠٠ هکتار برداشت و روانه کارخانجات روغن‌کشی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کلزا یکی از محصولات استراتژیک و کاربردی در صنعت روغن‌های خوراکی بوده که چند سالیست کشت آن به کشاورزان ایرانشهری در کنار کشت محصولاتی مانند گندم و جو توصیه شده است.

او  بیان کرد: در هر هکتار از اراضی ایرانشهر افزون‌بر هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کلزا برداشت شده که از سطح ۴٠٠ هکتار کشاورزان این شهرستان ۶٠٠ تن محصول برداشت کردند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت:افزون‌بر ۵٠ کلزا کار ایرانشهری به مدت یکماه محصول کلزای خود را برداشت و آن را روانه کارخانجات روغن کشی کردند.

وی افزود: کشت کلزا در ایرانشهر در آذر ماه شروع و برداشت آن از ٢٠ فروردین آغاز می‌شود.

فیاضی اظهارداشت: امسال دولت با همکاری آستان قدس رضوی هر کیلوگرم کلزا را ۱۱هزار تومان از کشاورزان خریداری کرده است.

او با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز کشور از طریق تولیدات داخلی مسیر را برای خودکفایی در تمام عرصه‌ها فراهم می‌کند گفت: با برطرف کردن موانع و مشکلات کشاورزان سطح زیر کشت کلزا از چند صد هکتار به چند هزار هکتار در این شهرستان افزایش می‌یابد.

ایرانشهر دارای بیش‌از ١٧ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که ظرفیت کاشت و برداشت انواع محصولات کشاورزی را در چهار فصل سال دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار