مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه به منظور افزایش مبادلات مرزی بین ایران و پاکستان از پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ایوب کرد در حاشیه بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از پایانه مرزی میرجاوه گفت: عملیات توسعه این سالن مسافری با زیربنای ۲ هزار متر مربع از سال ۹۹ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: توسعه اقتصاد منطقه‌ای و حمل و نقل بین المللی، افزایش مبادلات با کشور‌های همسایه و پذیرا بودن خیل عظیم زائران پاکستانی عتبات عالیات از جمله مهمترین ظرفیت‌های پایانه مرزی میرجاوه است که در صورت تکمیل طرح توسعه سالن مسافری آن شاهد تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی و تردد مسافران، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا در این مرز بین المللی خواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تکمیل زیرساخت‌ها و کیفی سازی خدمات در پایانه‌های مرزی را از سیاست‌های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و افزود: ۱۵۴ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای ساخت سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار موردنیاز تا تابستان سالجاری آماده بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با افتتاح این طرح و بازگشت سفر بین ۲ کشور ایران و پاکستان به وضعیت عادی عاری از کرونا، زمینه حضور قابل توجه زوار و استفاده از ظرفیت‌های این سالن فراهم شود.

کرد بیان کرد: همچنین به منظور افزایش مبادلات مرزی بین ایران و پاکستان طرح جامع پایانه مرزی میرجاوه نیز در دست اقدام است بطوریکه در این طرح ملاحظات دفع سیلاب و تسهیل تردد با محوریت انجام کنترل‌ها در پس کرانه‌ها مورد تاکید است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار