قدیر گفت: واکسیناسیون کرونا یک بحث ملی و نیازمند حمایت و پشتیبانی همه دستگاه هاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم امروز و در نشست ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که استان قم در وضعیت نسبتا نزولی شیوع کرونا قرار گرفته است گفت: در حال حاضر حدود ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال حدود ۹۰ نفر از آنان وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز خرسندی از کاهش نسبی نمونه‌های کرونامثبت در قم و در هفته اخیر عنوان کرد: مثبت بودن نمونه‌ها از ۶۰ به ۴۵ درصد کاهش یافته است.

قدیر ادامه داد: در شرایط فعلی، تداوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کنترل تجمع‌ها در کنار عدم عادی انگاری شرایط کرونایی می‌تواند نقش مهمی در عدم ورود به پیک بعدی بیماری باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم سپس به بستری موقت روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ بیمار کرونایی در قم توجه داد و گفت: در پیک جدید کرونا تلاش کردیم تا با استفاده از رویکرد بستری موقت بیماران غیربدحال، تخت‌های بیمارستانی را مدیریت کنیم.

قدیر همچنین با تقدیر از بنیاد شهید و امور ایثارگران قم برای در اختیار قرار دادن مجتمع امام خمینی (ره) برای راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون یک بحث ملی است و همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید پشتیبانی و حامی این امر باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بدیهی است در زمانی که وارد فاز ملی و عمومی واکسیناسیون می‌شویم، همراهی نهاد‌ها و دستگاه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان برای در اختیار قرار دادن مراکز بیشتر برای تجهیز این مراکز به عنوان مرکز تجمیعی واکسیناسیون مهم‌تر خواهد بود.

قدیر در عین حال اضافه کرد: خوشبختانه واکسن‌های ایرانی تولید داخل در حال آماده شدن است و این امر می‌تواند کمک قابل توجهی برای توسعه واکسیناسیون در سطح کشور و ورود به فاز ملی و عمومی واکسیناسیون باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این که ۸۸ درصد مرگ و میر‌های کرونایی مربوط به سالمندان و بیماران زمینه‌ای است تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فواید واکسیناسیون، کاهش مرگ و میر بر اثر این بیماری همه گیر است، از این رو به همه افراد فراخوان شده و از جمله سالمندان ۷۵ سال و بیشتر توصیه می‌شود تا در نخستین فرصت و بدون نگرانی نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند، به ویژه آن که واکسن‌های تزریق شده تاکنون هیچ عارضه جدی برای افراد واکسینه شده نداشته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار