پیشکسوت تیم فوتبال کشورمان در خصوص دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس توضیحاتی را بیان کرد.

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد دیدار روز جمعه استقلال و پرسپولیس گفت: دربی همیشه جذاب است. بازیکنان پرسپولیس، نباید به جایگاه استقلال در جدول نگاه کنند. استقلال با شکست وارد دربی می شد. سرخپوشان نباید استقلال را دست کم بگیرند. امیدوارم دیدار خوبی را شاهد باشیم. نبود هواداران ۲ تیم، جذابیت دربی را از بین می برد. حضور هواداران باعث می‌شد، حساسیت این مسابقه بیشتر از قبل شود.

او در خصوص اینکه بامزه‌ترین و خشن‌ترین شهرآوردی که در آن بازی کرده است تصریح کرد: دربی در آن سال ها، ۲ بار برگزار می‌شد. در سه مسابقه با استقلال بازی کردیم. در جام حذفی و در ضربات پنالتی، توانستیم استقلال را شکست دهیم. دربی سال ۶۴، هیچوقت از یادم نمی‌رود. در آن بازی با ۳ گل استقلال را بردیم. استقلال سال ۶۴، تیم بسیار خوبی داشت. ۲ گل آن مسابقه را، شاهرخ بیانی به ثمر رساند و ناصر حجازی به اشتباه دروازه استقلال را باز کرد تا ۳ بر صفر برنده دربی شویم. دیدار‌های پرسپولیس و استقلال، همیشه خشن است. با بسیاری از بازیکنان استقلال (ورمزیار، نامجو مطلق) هم اتاق بودم. دوستی و رفاقت در بین بازیکنان ۲ تیم موج می‌زند. وقتی داور سوت این دیدار را به صدا در می‌آورد، درگیری بین بازیکنان بیشتر می‌شد.

بازیکنان اسبق پرسپولیس غیرت داشتند

فنونی زاده در مورد تفاوت بازیکنان گذشته و حال پرسپولیس اظهار کرد: غیرت و تعصب در بین بازیکنان اسبق پرسپولیس، موج می‌زد. وقتی بازی می‌کردیم، دوستی‌های درون رختکن از بین می‌رفت. بازیکنان فعلی پرسپولیس، فکر نمی‌کنم چنین خصوصیتی داشته باشند. آن‌ها می‌خواهند ببرند و فقط پول بگیرند. از ۱۱ بازیکنی که در تیم فعلی پرسپولیس بازی می‌کنند، فقط برخی از آنها روی تیم غیرت دارند. شجاع خلیل زاده و سید جلال حسینی، در تمامی دربی‌ها با غیرت بازی کردند. بسیاری از بازیکنان فقط به دنبال دیده شدن هستند.

او در خصوص مهدی قایدی و عملکرد او در دربی‌های گذشته تصریح کرد: دربی نیاز به بازیکن بزرگ و تاثیرگذار دارد. قایدی نشان داده که مرد بازی‌های بزرگ است. صادق ورمزیار، دربی باز بود. قایدی در ۳ دربی گذشته‌ خط دفاعی سرخ پوشان به خصوص (کنعانی زادگان) را اذیت کرد. قایدی خط دفاع پرسپولیس را، دچار استرس می‌کند. قایدی ثابت کرده که جوانی بهتر از تجربه است. او بازی‌های فوق العاده‌ای را جلوی پرسپولیس انجام داده است. برای قایدی آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم جمعه، او در فرم ایده آل خود نباشد.

دیدار با استقلال، ۶ امتیازی است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص تقابل مجدد فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی گفت: این دیدار ۶ امتیازی است. مجیدی خودش دربی باز است و گل‌های زیادی در این بازی به ثمر رساند. مجیدی با هوش بازی می‌کرد. گل محمدی هم، بازیکن خوبی بود. مجیدی کم تجربه است، اما در عرصه مربیگری، عملکرد مثبتی داشته است. گل محمدی در بازی مقابل استقلال، از تمامی داشته‌های خود استفاده می‌کند. ۲ مربی، سبک‌ خاص خودشان را دارند. تیم ما دفاع خوبی دارد. خط حمله استقلال، خطرناک است. دروازه بان‌های هر ۲ تیم، با تجربه هستند. در خط میانی، استقلال بهتر از پرسپولیس است و این موضوع می تواند برای سرخ پوشان مشکل ساز شود. 

او در ادامه افزود: اگر پرسپولیس برنده دربی شود، به احتمال زیاد قهرمان لیگ خواهد شد. انشاالله دیدار جذاب و پر گلی را شاهد باشیم.

او تصریح کرد: سال ۶۰، ورمزیار دربی باز قهاری بود. خلیل زاده اگر بازی می‌کرد، دری باز خوبی بود. در استقلال، وریا غفوری تجربه زیادی  دارد.

پرسپولیس ۲ بر یک دربی را می‌برد

فنونی زاده در مورد نتیجه دیدار استقلال و پرسپولیس گفت: دوست دارم دربی پر گلی شود. نتیجه تساوی به در استقلال نمی‌خورد. بازیکنان پرسپولیس باید به اعصاب خودشان مسلط باشند. اکبری داور خوبی است. او باید سوت‌های اشتباه نزند. داور نباید در چنین مسابقاتی، سرعت بازی را بگیرد. امیدوارم این دیدار مساوی نشود. پرسپولیس، ۲ بر یک دربی را می‌برد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار