بخش عمده‌ای از فضای سبز شهرکرد به‌وسیله هشت دستگاه تانکر به‌صورت سیار آب‌رسانی و آبیاری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید رضا هاشمی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: بیش از ۴۰ درصد فضای سبز این استان در آستانه خشک شدن قرار گرفته است.

او افزود: خروجی بعضی از چاه‌های تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهرکرد مانند چاه میدان زاینده‌رود و چاه کشتارگاه قدیم به کمتر از ۲۵ درصد رسیده است.


بیشتر بخوانید


هاشمی اضافه کرد: با توجه به بروز بحران ناشی از خشکسالی‌های مستمر و کمبود شدید منابع آب، بخش عمده‌ای از فضای سبز شهرکرد به‌وسیله هشت دستگاه تانکر به‌صورت سیار آب‌رسانی و آبیاری می‌شود.

او اظهار داشت: میانگین سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ مترمربع و در جهان ۳۵ مترمربع برای هر شهروند اعلام شده است، این در حالی است که سرانه فضای سبز در شهرکرد به‌ازای هر شهروند ۱۹ متر مربع است.

هاشمی تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۸۵ هکتار برابر سه میلیون و ۸۵۰ هزار متر مربع فضای سبز در بوستان‌ها، پارک‌ها، بلوارها، تپه‌ها، جنگل‌کاری‌ها و حاشیه‌کاری‌های شهرکرد وجود دارد.

او ادامه داد: بیش از ۵۰ بوستان محله‌ای و ناحیه‌ای در مرکز چهارمحال و بختیاری وجود دارد که حفظ و نگهداری سطح کنونی فضای سبز شهری و گسترش آن در مناطق بی‌بهره از این امکان، به‌طور جدی در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار