رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۸ زندانی جرایم غیر عمد به مناسبت عید فطر از زندان‌های استان کرمان آزاد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان و رئیس هیات امنای ستاد دیه استان کرمان از فراهم شدن زمینه آزادی ۱۸ مددجوی جرایم غیر عمدبه مناسبت عید فطر در استان کرمان خبرداد و گفت: این تعداد زندانی با پرداخت مبلغ ۱۴ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال آزاد و به آغوش گرم خانواده باز می‌گردند.

او افزود: کل مبلغ بدهی این تعداد از مددجویان بیش از ۲۰۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال است که با تلاش مددکاران و نمایندگان ستاد دیه در جلسات صلح و سازش در سطح زندان‌های استان مبلغ ۱۸۶ میلیاردو ۱۰۸ میلیون ریال از شکات تخفیف و گذشت رضایت مندانه اخذ وهمچنین این مددجویان بخشی از مبلغ بدهی خود را به صورت توان پرداخت و یا اعسار تامین کردند.

موحد تصریح کرد: این میزان کمک از محل کمک‌های مردمی، خیران ستاد دیه استان و مابقی مبلغ پرداختی ستاد دیه کشور و تسهیلات قرض الحسنه بانک‌های عامل تامین شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر تعداد ۱۵۰ مددجوی جرایم غیر عمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی این تعداد ۱۴ میلیارد تومان نیاز است.

پرداخت زکات فطریه برای آزادی زندانیان غیرعمد

موحد در دیدار جمعی از خیران و نیکوکاران کشاورز و صنف پسته داران کرمان با بیان این موضوع که پرداخت زکات فطره برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مانعی ندارد گفت: طبق نظرتعدادی از علماء پرداخت زکات با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ناتوان در پرداخت دیه یا مبلغ بدهی مانعی ندارد.

او اظهار داشت: همشریان می‌توانند فطره روزه خود را به شماره حساب ۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲ حساب بانک ملی سیبا، ۲۳۱۴۸۹۰/۳۲ بانک ملت جم، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۰۲ بانک ملی، ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۱۳۲۴۱۱ شماره کارت بانک تجارت و ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۸۸۷۰۹۸ بانک رسالت واریز کنند.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان کرمان افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان ۱۲ جشن گلریزان در شهرستان‌های استان کرمان به صورت نیمه حضوری برگزار شده است که تاکنون تعهد خیران ۱۶۹ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار