سرپرست اداره محیط زیست بندر انزلی گفت: مار‌های مشاهده شده در سواحل این شهرستان از نوع غیرسمی است و خطری برای شهروندان ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید فرشید فلاح، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر انزلی گفت: بنا بر گزارش‌های رسیده مبنی بر مشاهده مار‌های غیربومی در محوطه بندری و بلوار انزلی، با اعزام تیم کارشناسی به محل تجمع مار‌ها در سواحل بندر انزلی، علت افزایش بیش از حد این مار‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست اداره محیط زیست بندر انزلی افزود: طبق بررسی کارشناسان تمامی مار‌های مشاهده شده در این ناحیه از نوع مار چلیپر یا Natrix tessellata که یک نوع مار آبی بوده و خطری برای شهروندان ندارد و کاملا غیرسمی است.

فلاح فصل زاد و ولد مار چلیپر را یکی از دلایل رویت بیش از حد این جانور عنوان کرد و ادامه داد: علت افزایش قابل توجه این نوع مار آبی ایجاد یک زیستگاه مطلوب و وجود منابع غذایی کافی اعم از بچه ماهی، موش و ... در منطقه موج شکن انزلی است.

حسین علی نژاد، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان نیز گفت: مار‌های زنده گیری شده بر اساس کلید‌های شناسایی، تشخیص نوع گونه و سمی و غیر سمی بودن آن مورد بررسی قرار گرفتند.

او افزود: تمامی این مار‌های زنده گیری شده از نوع مار آبی چلیپر با طول حداکثر ۱۲۰ سانتیمتر بومی مناطق تالابی و رودخانه‌های استان گیلان و کاملا غیرسمی هستند و خطر جدی برای شهروندان محسوب نمی‌شوند.

مار‌های مشاهده شده در سواحل انزلی سمی نیست

مار‌های مشاهده شده در سواحل انزلی سمی نیست

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.