آیین تجلیل از خیریه‌های برگزیده مردمی بانوان ظهر امروز ۲۱ اردیبهشت با حضور بانوان خیر در محل استانداری قم و به میزبانی سرمست استاندار قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیین تجلیل از خیریه های برگزیده مردمی بانوان ظهر امروز ۲۱ اردیبهشت با حضور بانوان خیر در محل استانداری قم و به میزبانی سرمست استاندار قم برگزار شد.

در این نشست که بانوانی به نمایندگی با شرکت خیریه‌های مردمی، به بیان برنامه‌های سال گذشته و خدماتی که در دوران شیوع بیماری کرونا به محرومان، نیازمندان و بیماران داشته‌اند پرداختند.

از جمله کمک‌های این انجمن ها: تهیه اقلام اساسی جهیزیه، ملزومات بیمارستانی، بسته‌های معیشتی و بن‌های خرید، ترک اعتیاد سرپرستان خانوار، مددکاری و خدمات روانشناختی و بهزیستی، تشکیل کمپین آزادی زندانیان می باشد و همچنین به بیان مشکلات و موارد مورد نیاز جهت رفع موانع پرداختند.

سرمست در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات شرکت کنندگان و تقدیر از خدمات این انجمن‌ها گفت: با توجه به اینکه این خیریه‌ها به صورت خودجوش و بدون بهره مندی از بودجه دولتی فعال هستند جای تقدیر است.

استاندار قم همچنین تقدیر از فعالیت‌های این انجمن‌ها را وظیفه‌ی مسئولان بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم و فاصله طبقاتی گسترده بوجود آمده و برنامه‌های ما کاهش این آسیب‌ها است.

استاندار قم در ادامه بیماری کرونا را آزمون دولت‌ها دانست و با توجه به امکانات و تجهیزات موجود در کشور عملکرد کادر درمان و دولت را مثبت دانست و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در این ۱۵ ماه بینظیر بوده است که بخش خیرین بانوان نمونه‌ای از این ظرفیت هاست،کمک‌های همدلانه و روحیه خیراندیشی باعث اتحاد بین مردم شد.

سرمست گفت: ۴موج سنگین کرونایی موجب از دست رفتن افراد زیادی از خانواده‌ها شد و این ضایعه آثار زیادی داشت، اما تشکیل گروه‌های جهادی توانست بخشی از مشکلات آن‌ها در بحث کفن و دفن را کاهش دهد.

استاندار قم گفت: زنان و دختران بی سرپرست و بدسرپرست نیاز ویژه‌ای در شرایط بیماری فعلی دارند و این تشکل‌ها با روحیه جهادی سهم بزرگی در کاهش آسیب‌ها داشته‌اندو صبر و تحمل و روحیه پرستاری بانوان یاری گر کادر درمان در منزل است.

سرمست، توجه به نیاز‌های جدید و اقتضای زمان نوآوری نسبت به فعالیت‌های معمول و شناسایی افرادی که در لیست خدمات نیستند را مهم دانست.

سرمست مهارت آموزی، کار آفرینی، مهارت‌های زندگی و گسترش اندیشه خیر را مخصوصا برای بانوان و معلولان دانست.

استاندار قم در پایان گفت: در صورت نیاز به همکاری این انجمن‌ها با سازمان‌ها و ادارت استانداری آماده همکاری و رفع موانع میباشد.
در پایان مراسم با اهدا لوح از فعالیت‌های این بانوان تقدیر شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار