اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی خبر از ساخته شدن نسل دوم هدست PSVR توسط سونی می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رود تو وی آر، اخیرا گزارشی در فضای مجازی منتشر شده است که اعلام می‌کند شرکت سونی قصد دارد در نسل بعدی عینک واقعیت مجازی خود یک جهش بسیار بزرگ ایجاد کند. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت سونی در هدست VR نسل بعدی خود که برای کنسول PS5 ساخته خواهد شد و PlayStation VR 2 نام خواهد داشت از قابلیت ردیابی چشم، تنظیم IPD و سنسورهای لمسی روی سر استفاده خواهد کرد. افشا کننده خبری UploadVR نیز به تازگی اعلام کرده که چندین منبع اطلاعات هدست PSVR2 را فاش کرده‌اند که بر اساس این اطلاعات فاش شده، هدست واقعیت مجازی شرکت سونی از موارد زیر در هدست خود استفاده خواهد کرد:

  •  کیفیت 4.1MP (2,000 × 2,040) برای هر چشم
  • سنسور IPD
  • سنسور دریابی چشم گیمر برای طبیعی‌تر شدن زاویه دید
  • اتصال تایپ C به کنسول PS5
  • سنسور اتصال به صورت
  • سنسورهای نصب شده روی سر کاربر برای تشخیص لمس سر

استفاده از سنسور رهگیری چشم در هدست PSVR2

معرفی برخی از قابلیت‌های فوق العاده PSVR2

استفاده از این میزان رزولوشن برای هر طرف عینک یکی از بزرگ‌ترین و قابل قبول‌ترین تنظیمات اعمال شده از سوی سونی در دنیای هدست‌های واقعیت مجازی است چرا که در حال حاضر بالاترین میزان کیفیت در بین هدست‌های واقعیت مجازی به هدست HP Reverb G2 تعلق گرفته است که کیفیت هر چشم آن 4.7 مگاپبکسل است، این در حالی است که نسل اول PSVR صرفا یک مگاپیکسل برای هر چشم کیفیت داشت.

در مورد سنسور IPD نصب شده روی این هدست نیز باید اعلام کرد که شرکت سونی این سنسور را برای مطابقت چشم با فاصله لنزها طراحی کرده است که به این ترتیب وضوح تصاویر گرفته شده بسیار بالاتر از حد انتظار خواهد بود. درباره قابلیت ردیابی چشم نیز باید اعلام کرد که این سنسور تاکنون در هیچ هدستی وجود نداشته است و شرکت سونی اعلام کرده این سنسور در کنار IPD می‌تواند بالاترین عملکرد را داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.