رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: با پکیج برق رسانی به عشایر ۲۰ هزار خانوار عشایری، با اولویت عشایر فاقد برق در ییلاق و قشلاق از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهپور علائی مقدم  رئیس سازمان امور عشایر ایران در پویش هر هفته الف_ب ایران گفت: جمعیت عشایر براساس آخرین آمار ۲۴۶ هزار خانوار و ۱.۲ میلیون نفر  است که از ۸۴ میلیون هکتار مرتع بیش از ۳۰ میلیون هکتار از این میان به عنوان گستره حضور عشایر ایران است.

او با بیان اینکه عشایر ۲۲ میلیون راس دام در اختیار دارند و ۲۵ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور را عشایر تامین می‌کنند، اظهار کرد: این طرح و تحویل مولدهای خورشیدی قابل حمل می‌تواند باعث آسایش و دلگرمی آنان شود.

به گفته رئیس سازمان امور عشایر ایران پیشتر جایگزینی سوخت‌های فسیلی به جای سوخت‌های طبیعی مورد نظر بود اما اکنون می‌توان این طرح باعث حفظ بیشتر محیط‌ زیست شده است و تا قبل از سال ۱۳۹۹ تقریبا ۳۸ هزار دستگاه بین عشایر توزیع شده بود اما اکنون و در سال جدید توجه ویژه‌ای به این عشایر شده است.

علائی مقدم با بیان اینکه مصداق حمایت از جامعه عشایری در دو سال اخیر در عملکرد توانیر و وزارت نیرو دیده شده است، گفت: اگر در سال جدید بتوانیم ۲۰ هزار دستگاه پنل و مولد خورشیدی قابل تحویل شود، یکی از نقاط حساس حمایتی از عشایر به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار