مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: عصاره هسته انار می‌تواند به درمان بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید و ... کمک کند.

علی اصغر همتی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: انار از میوه‌های با ارزشی است که از نظر علم پزشکی تمامی اجزای آن می‌تواند اثرات درمانی و شفابخش داشته باشد. ایران سومین تولید کننده و اولین صادرکننده  انار در جهان است. آب و هوای مناسب ایران جهت رشد این گیاه باعث شده است که مرغوب‌ترین نوع انار در ایران تولید شود.

همتی گفت: طی چند سال گذشته مطالعات و تحقیقات حیوانی و آزمایشگاهی را درخصوص کارایی درمانی عصاره هسته انار انجام داده ایم که این پروژه را در جهت تولید محصول دارویی و استاندارد از عصاره هسته انار به شکل کپسول در دست اقدام داریم.

او ادامه داد: مطالعات و تحقیقات نشان داده که هسته انار دارای مواد موثر با ارزشی چون الاژیک اسید و گالیک اسید است که ترکیبات واجد اثرات ضدالتهاب، ضد رادیکال آزاد و ضد سرطان است. استفاده از فرمولاسیون و تولید شکل دارویی از عصاره هسته انار می‌تواند به درمان بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید، بیماری های التهابی دستگاه گوارش، دستگاه تنفسی و همچنین پیشگیری از سرطان کمک کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: باتوجه به التهاب تنفسی بیماری کرونا و احتمال فیبروز ریوی در بیماران عصاره هسته انار در مدل‌های حیوانی باعث بهبود فیبروز ریوی شده است زیرا این دارو پتانسیل درمان عوامل تنفسی و التهابی بیماری کرونا را دارد.

همتی با اشاره به نمونه خارجی کپسول عصاره هسته انار گفت: نمونه خارجی این محصول در ایران وجود ندارد و قیمتی حدود ۵۰ دلار برای هر بسته باید هزینه کرد اما وجود مواد اولیه فراوان و امکانات مدرن عصاره گیری و فرمولاسیون فرآورده در ایران، قیمت این محصول به سطح پایین تری از نمونه خارجی می‌رسد. تولید انبوه این محصول می‌تواند علاوه برتامین  نیازهای داخلی، امکان صادرات این محصول نیز وجود دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار