علیرضا محمدی کرجی ران گفت:طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر نفتی خلیج فارس در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،علیرضا محمدی کرجی ران، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت:طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر نفتی خلیج فارس با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات هرچه بهتر به بخش خصوصی و تسهیل در زمینه واردات و صادرات فرآورده‌های نفتى در حال انجام است.

محمدی، اعتبار در نظر گرفته شده برای قرارداد مطالعه این طرح را ۱۲ میلیارد ریال و اعتبار پیش بینی شده بری اجرای عملیات عمرانی آن را نیز بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ابتدا ۱۵ شرکت به این خطوط متصل می‌شوند و سپس تمامی شرکت‌های سرمایه گذار نفتی واقع در بندر شهید رجایی از این خطوط بهره‌مند خواهند شد.


بیشتر بخوانید


او گفت: با احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس علاوه بر افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی، بهره وری از اسکله‌ها نیز با پذیرش شناور‌های بزرگ افزایش می‌یابد و زمان ماندگاری شناور‌ها در لنگرگاه‌ها نیز کاهش خواهد یافت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: با اجرای این طرح امکان اتصال پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس بدون واسطه و به صورت مستقیم به مخازن نفتی موجود در بندر شهید رجایی فراهم خواهد شد.

محمدی کرجی ران گفت:با اتصال شرکت‌های سرمایه گذار به محوطه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی، انتقال فرآورده‌های متنوع سبک و سنگین نیز از طریق ریل به مخازن مستقر در بندر خلیج فارس امکان پذیر خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.