در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی با دستور کار ترویج زبان فارسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی با حضور اعضاء و نمایندگان ادارات مربوطه و با دستور کار ترویج زبان فارسی برگزار شد.

اتابکی، سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: این دومین کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی است که در سال جدید و با سه دستور کار برگزار شد.

اتابکی افزود: در این جلسه ترویج زبان فارسی مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد انجمن‌های ادبی و سمن‌ها به این حوزه ورود کنند و برگزاری کنگره و تجلیل از مفاخر زبان فارسی و برگزاری نمایشگاه کتاب در هفته سوم مهرماه مورد توجه قرار گیرد.

او اضافه کرد: استفاده از لغات بیگانه و خارجی در تابلو‌ها هم مطرح و مقرر شد افرادی که برای ایجاد صنف مراجعه می‌کنند از سوی اتحادیه برای استعلام نام صنف به ارشاد معرفی شوند.

سرپرست دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی با اشاره به در خصوص شرایط کرونایی بیان کرد: طرح پژوهشکده سلامت اجتماعی دانشگاه اراک در راستای توانمندسازی حال خوش مطرح و مقرر شد دوره‌های آموزشی روانشناختی برای کارکنان و کادر درمان برگزار شود.

او ادامه داد: در این حوزه ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام آمادگی کردند که در زمینه آموزش‌ها همکاری داشته باشند تا نشاط اجتماعی در شرایط کرونایی افزایش یابد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.