رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحقیق و تفحص از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری می‌خواهد برای تکرار نشدن حوادثی مانند لو رفتن فایل صوتی، پاکسازی لازم در برخی مراکز اگر آلودگی پیدا کرده‌اند، صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از «مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و فعالیت‌ها و عملکرد آن مرکز و نیز عملکرد وزارت امور خارجه در حفظ اطلاعات محرمانه کشور» گفت: مجلس در این تحقیق و تفحص می‌‎خواهد از نفوذ برای آسیب به منافع و مصالح ملی، اختلاف افکنی در جامعه، تضعیف موضع جمهوری اسلامی در مقابل دنیا و تأمین خوراک لازم رسانه‌های بیگانه جهت تضعیف درون کشور جلوگیری و با آن برخورد جدی کند. همچنین برای تکرار نشدن چنین حوادثی، پاکسازی لازم در برخی مراکز اگر آلودگی پیدا کرده‌اند، صورت بگیرد.

وی ادامه داد: این تحقیق و تفحص بررسی جامعی خواهد داشت، جون مدت‌هاست اتفاقاتی می‌افتد که اکنون یک موردش بر ملا شده و حساسیت ایجاد کرده است. شاهد مواردی بودیم که رخ داده و کسی هم از آن خبر ندارد و برجسته نکردیم. البته نگویم بهتر است. نمایندگان ریشه‌ها را بررسی خواهند کرد تا اگر واقعا سوء نیت و نفوذی نیست، همه همصدا باشیم و اگر وجود دارد، ریشه‌اش خشکانده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نمایندگان ملت به دنبال این هستند در پستوهای آن اتاق فکر و اتاق فرمانی که این راهبردها و استراتژی‌ها از آن بیرون می‌آید،  چه می‌گذرد؛ چون عنوان این فایل صوتی را تجربه نگاری تاریخ شفاهی گذاشتند، اما محتوایش چنین چیزی را اثبات نمی کند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری اظهار کرد: محورهای این تحقیق و تفحص، سلامت و عدم سلامت یا نفوذ و عدم نفوذ، وجود نیت سوء یا فقدان برنامه ریزی و نیت سوء را بررسی می‌کند و در این مسیر مجلس  با دستیابی به اسناد و مدارک، با اشخاص صحبت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار